IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Мъск: Tesla и Ford никога не фалират!

Производителят на електромобили е бил много близо до банкрут през ноември 2020 година

Създаването на успешна автомобилна компания не е лесно и главният изпълнителен директор на Tesla - Илон Мъск, много добре знае това. Милиардерът също така е наясно и колко трудно е един производител да избегне фалит, когато се стигне до подобна ситуация.


Tesla завод


Вероятно по тази причина, Мъск публикува любопитен пост в Twitter, където има над 48 млн. последователи. В него той припомни, че Tesla и Ford са единствените американски производители, които не са фалирали поне веднъж по време на своето съществуване.

"Създаването на прототип е лесно, производството е трудно, а излизането на печалба е истинска мъка", написа още Мъск в социалната мрежа. А един от първите, които отговориха на туита му, беше изпълнителният директор на Ford - Джим Фарли, който беше лаконичен: "Респект".

Мъск добави, че именно дългите работни седмици от него и служителите му са попречили на Tesla да завърши като повечето други производители на автомобили в Щатите. Той разкри, че през ноември 2020 година компанията му е била само на месец от фалита, тъй като се е опитвала да организира масовото производството на Model 3.

Предприемачът допълни, че това се е случило за втори път след 2008 година, когато Tesla отново е била на крачка от фалита. Тогава обаче компанията е била спасена след разговори с инвеститорите, които са осигурили 40 млн. долара.

„Вложих последните си пари, въпреки че мислех, че все пак ще се провалим. В един момент бях сигурен, че случващото се означава сигурно смърт за Tesla. Много е трудно да се съберат пари за стартиране на производство на електромобили в този момент (2008 година), тъй като в същото време велики и непобедими производители като General Motors и Chrysler фалираха", обясни Мъск.

В момента шефът на Tesla е вторият най-богат човек на света, като състоянието му се изчислява на 156,9 млрд. долара. Пред него е само собственикът на Amazon - Джеф Безос.

Снимка: Tesla

0 от 500
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    TSLA ( преди 1 месец )
    Алабализмите дотук, сега да кажем как стоят нещата. Народа си мисли, че това е фирма за коли :) TESLA е конгломерат от компании и по същество е глобален ЕНЕРГИЕН ОПЕРАТОР, собственик на най-голямата бързозарядна мрежа в света, най-големият производител на клетки и масиви за стационарно съхранение на ток, което е последната крачка възобновяемият ток да завърти Земята. Единствения начин това нещо да фалира, е пряко попадение от астероид. Но и това не е сигурно :D
  • #9
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Ал а бала ( преди 1 месец )
    Този е събрал от балъците толкова много пари, че може да ги харчи за всевъзможни глупости (иновации).
  • #8
    4 rate up comment 6 rate down comment
    Много ясно ( преди 1 месец )
    Не могат да фалират докато са на държавната хранилка и докато света е пълен с балъци които продължават да инвестират пари в Тесла че даже и да предплащат за бъдещи модели. То така всеки един бизнес може да функционира и да работи на загуба.
  • #7
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Малко радост за хейтърите от г-н Захариев. Спокойно, дърти премиуми с ДВГ ще има още поне 20 години на пазара. Тогава ще са си точно за купуване у нас - 15 годишен мерц или баварец на 150 000 км. Класика в жанра. Само газовата им липсва.
  • #6
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Sameman ( преди 1 месец )
    Ако имал финансови проблеми с Тесла, сега с тази покупка на Биткойн, проблемите са му по-далеч.
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Наскоро Мъск беше коментирал, че разглеежда приходите от сториджа на ел. енергия в бъдеще идентични с тези от продажбите на колите! Като се има пред вид, какво направи в Австралия и че строи мега съоръжение в Далас в момента, лесно може да се сетим че този пич скоро нито ще фалира нито ще продава компанията, понеже резултатите и са лоши!
  • #4
    3 rate up comment 10 rate down comment
    none ( преди 1 месец )
    Г-н Мъск първо да започне да печели от коли а не от въглеродни емисии, и после да обяснява кой фалира и кой не. И да се оглежда за китайците, че ще го изненадат в гръб (и останалите псевдо премиум автопроизводители) и ще залеят пазара с евтини ел. коли. Ще стане като с телефоните, щото ком партията им раздава сериозни суми на калпак на фирмите в Китай, за да произвеждат всякакви б-о-к-л-у-ц-и и не само, само и само да има заетост сред населението.
  • #3
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Съмнително ( преди 1 месец )
    Аутомедия сигурни ли сте че знаете какво пишете след като модел 3 започна производството през 2017та докато вие пишете за ноември 2020та когато от над 2 години си беше масово
  • #2
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Единствения път на Тесла ако не се справи е фалит, преди 2г.ако бе пред фалит, можеше някоя голяма автомобилна компания да я купи и съживи, както е ставало с много други марки, обаче при тоя барон с акциите на Тесла, никой не би я купил, защото струва повече от всички производители в топ 10, най-големи авто производители на света.
  • #1
    6 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    На тоя някой да му каже нашата поговорка за стомната и трите пъти:)))