fallback

Французи ще връщат Alfa Romeo на върха

Ако трябва да избирам между технология и дизайн, избирам дизайна, казва новият шеф Емпарато

Двама французи ще са в основата на екипа, с който шефът на новата група Stellantis Карлос Тавареш ще се опита да превърне Alfa Romeo в основен играч в премиум сегмента.       Новият шеф Емпарато посети двете фабрики на Alfa в Касино и Помиляно д'Арко, както и музея на марката         Освен досегашния шеф на Peugeot Жан-Филип Емпарато, който става главен изпълнителен директор на марката, ключова роля в компанията ще играе и сънародникът му Арно Льоклер, който ще отговаря за стратегията и продажбите. Льоклер има над две десетилетия опит от Honda Europe и PSA Peugeot-Citroen, преди да се присъедини към Fiat-Chrysler. Във Франция коментират, че Тавареш явно наистина има сериозни планове за Alfa, щом е изпратил там най-доверените си хора.      Арно Льоклер, новият главен стратег на Alfa Romeo. Коментарите във Франция са, че Тавареш е пратил в италианската марка "тежката артилерия", тоест най-доверените си хора        Третият най-важен човек в новото ръководство на Alfa ще е американецът Лари Доминик, който ще отговаря за ключовия северноамерикански пазар. Доминик бе приближен на Тавареш по времето, когато португалският мениджър ръководеше американското поделение на Nissan. В новия екип на Емпарато попадат още четирима италианци: Даниел Гуцафаме, отговарящ за продуктовата гама, Роберта Дзерби, която ще ръководи Alfa и Lancia за Европа, Ерика Ферайоли като отговорник за ценовата политика, и Масимилиано Трантини, отговарящ за китайския пазар и джойнт-венчъра с GAC.

В интервю за Automedia.bg преди време Емпарато очерта като основни свои приоритети дизайна и безопасността. "Ако трябва да избирам между технологии и дизайн, ще избера дизайна", каза ни тогава мениджърът, под чието и на Тавареш ръководство Peugeot се превърна от губеща в една от най-печелившите компании в Европа. Емпарато добави, че не вярва в бързото налагане на пазара на системи за безпилотно управление, и че предпочита да изчака, докато те са доказано безопасни и надеждни.       Предимството на традиционните производители пред компании като Google и Apple е акцентът върху безопасността, заяви преди време Жан-Филип Емпарато в интервю за Automedia.bg и Bulgaria ON AIR

Alfa Romeo, някога една от най-престижните автомобилни марки в света, изпитва сериозни затруднения, откакто Fiat я погълна в края на 80-те. Няколкото опита за възраждане на марката се провалиха. Последният, дирижиран от покойния Серджо Маркионе, бе насочен най-вече към американския пазар и предвиждаше до 2020 година марката да продава по половин милион автомобила годишно. Вместо това през миналата година Alfa едва надхвърли 50 000 продажби, а в Европа я изпревари дори скромната Lancia, която има само един модел.

 

fallback
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Двете компании се сляха на практика. Не е имало изкупуване, защото и двете страни получиха акции или кеш в резултат. Сега ще разпределят акции и кеш от Faurecia.
  • #2
    Курти ( преди 3 години )
    Прави впечатление, че след сливането на Фиат и Пежо всички шефчета са французи (без на американските марки). Явно Фиат се предадоха и останаха в историята. Също наследниците на Аниели хитро си запазиха Iveco настрана и там нещата са топ - бусове нови само такива се купуват, зверски дизели 2.3 и 2.8. и тн.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    10 пъти по малко са продажбите на алфа от очакванията. Спомянм си една новина от преди седмица как щели да конглокират бмв 5та серия. С такива разминавания между очаквани продажби и реални до никъде няма да стигнат
fallback
Последни