fallback

Защо икономисването от диагностика в сервиз излиза скъпо

Ранното откриване на дефект или повреда спестява огромни непрятности на собственика

Диагностиката на автомобила, по правило, не е никак евтина процедура. Тя изисква не само скъпо оборудване, но и опитен механик, който на основа на получените данни - от самата машина и от собственика на колата, да може да определи, какво не е наред. Именно заради цената на тази услуга много шофьори предпочитат да я избегнат, което обаче може да се превърне в грешка с катастрофални последствия.

Да започнем с това, че именно заради икономия на средства много собственици се обръщат към малки и недоказани сервизи, където бързо ги изслушват и произнасят присъдата си. Да речем, например, че скърцат накладките. Механикът е категоричен, че това е нормално и не бива да ви притеснява. Успокоеният шофьор продължава да кара колата и съвсем скоро се оказва, че повредата е в шарнирите, които са заминали и трябва да бъдат сменени с нови.

Това е и една от причините, поради които трябва да се забравят тези малки работилници, чиито собственици наричат "сервизи". В наши дни автомобилите имат огромен брой електронни системи и няма как само по слух или миризма да бъде определена повредата на автомобила. За това трябва оборудване и скенери, които не са евтини. И съответно използването им струва пари.

Да приемем, че в сервиз, работещ с автомобили Audi и BMW ще ви вземат сериозна сума за диагностика. Тя обаче ще ви спести парите, които след това ще трябва да платите за ремонт. А при тези две марки, както и при Mercedes-Benz, той никога не е евтин. Още повече, че механикът, който извършва диагностиката, ще може съвсем точно да определи какво трябва да се направи за отстраняване на проблема. И няма да се наложи клиентът да плаща за други манипулации, които ще бъдат напълно излишни.

Не е за пренебрегване и фактът, че времето за ремонт също ще бъде по-малко, защото майсторът ще знае какво точно трябва да поправи, а не да търси повредата на няколко места. Освен това, той по-бързо и безпроблемно ще намери всички необходими резерви части, а няма да сменя всичко наред.

Единственото, което трябва да свърши клиентът, е да се убеди, че в избрания от него сервиз се работи професионално, а това не е никак трудно в наши дни. На първо място трябва да се оцени поведението на механиците. Ако те веднага след като ви изслушат, кажат каква е повредата, по-добре си тръгнете. Добрият специалист няма да ви го каже веднага. Той първо ще ви разпита подробно за проблемите, като ще се опита да получи максимална информация. Тоест, ще се държи като лекар-психотерапевт.

Впрочем, добре е диагностиката да се провежда редовно. Това, че на приборния панел не свети лампичка Check, не означава, че всичко е наред. Понякога електронните системи не работят както трябва, но не сигнализират за това, а проблемът не може да бъде открит, ако колата не бъде закачена на необходимото оборудване в сервиза.

fallback
  • #13
    Майстор Тричко ( преди 3 години )
    Като Ви платят да напишете подобна статия, отидете до някой малък сервиз, за да Ви обяснят, че скърцане на шарнири не се диагностицира със скъпа диагностична апаратура.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    И във фирмен сервиз, и при бай Пенчо, човек трябва предварително да знае какво му е счупено, щото и на двете места нещата изгрубяват ако оставиш майстора да ти сложи диагнозата.Във фирмените сервизи ими е по-лесно, защото човек като иде там е предварително подготвен, че ще му смъкнат кожата. Те не ремонтират части, а подменят цели блокове. Ако са ти прецакани втулките или четките на стартера, ще ти сменят целия стартер с нов - минимум 500 кинта.Такъв ремонт в обикновен сервиз е 15 лв за част ...
  • #11
    Joro ( преди 3 години )
    Преди 5 години ми се повреди кордата в Австрия и за смяна на генератора във фирмен сервиз на опел ми поискаха 1200 евро. Успях да се прибера с 2 акумулатора които си купих и с каране по светло се прибирах за 2 дни. В малък електросервиз ми оправиха повредата за 110 лева! Повредена била една запчатка на генератора и нямало нужда от цялостна смяна на генератора.
  • #10
    Чук ( преди 3 години )
    То сервизи разни
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Последния път като оставих колата на сервиз в БГ официален със сигурност от марките там които са има най-много нови коли в БГ понеже са едни френски, японски и една румънска (няма да се повтори, вече всичко пред мен), колата беше пипано по моите си настройки, по светлините и какво ли не. Вътре миришеше на пот и цигари. За козментичния ремонт нямам забележки, ама културата липсва, много сме зле хора.
  • #8
    Вин ( преди 3 години )
    За шарнири, окачване, спирачки някои малки сервизи са си много в час. Цените в официалния са спекулативно високи, първо защото са им вързани гаранционните -частни, фирмени, лизингови; второ защото ако си опрял до тях, явно си на зор, пък и няма да повториш. Да не говорим,че всеки обучен там, ако е добър, въза и си отваря негов!
  • #7
    110 ( преди 3 години )
    Направо на 5 месеца профилактичен преглед. Абе хора, средната възраст на автопарка е 20 години, вместо да се занимавате с глупости, идете поне веднъж годишно на лекар и зъболекар, таратайката я оставете.
  • #6
    Онуфри ( преди 3 години )
    До 5: в представителния сервиз влизат недоучени и накрая някои се научават с годините и практиката. След това, понеже заплатите вече не им харесват си правят собствени сервизи а тези, които са останали по оф. сервизи по-добре, както казваш, 150м от колата ти.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    в представителните сервизи работят хора на които с решение на съд трябва да им се забрани да доближават автомобил на по малко от 150 метра
  • #4
    До 2 ( преди 3 години )
    *** с тестер ше ти прочете* кой датчик е дал сигнал, но друг е въпросът ЗАЩО
fallback
Последни