IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Популярността на Ferrari спада драстично

Интересът към марката е намалял в последното десетилетие, но не и продажбите

Има много начини да се измери популярността на даден автомобил или производител. Сред тях са, например, броят на търсенията в Google, за които може да се направи справка в Google Trends. С това се е заиграл специализираният сайт Compare the Market, който е изследвал популярността на автомобилните марки за последните 10 години.


ferrari емблема


Според изследването на сайта, 5 автомобилни марки са отбелязали драстичен спад в популярността от 2010 година насам. И докато за компании като Fiat, Citroen, Vauxhall и Mitsubishi това не е особено изненадващо, шокиращо е присъствието в негативния списък на Ferrari - марка, която е традиционно сред най-иконичните.

За последното десетилетие, производителят на спортни коли е отбелязал спад в търсенето през Google с цели 35,3%. Това е доста изненадващо, тъй като през този период от Ferrari са били далеч от това да са кротки и да не представят атрактивни новости. И мнозина специалисти започнаха да си вадят изводи на какво би могло да се дължи този спад.

Дали от Маранело губят досега с феновете си по света заради натиска по електрификация на автомобилите? И дали спадът на популярността може сериозно да навреди на продажбите? Макар да няма преки доказателства към момента, възможно е тези неща да са точно такива и компанията да се изправи пред сериозни проблеми.


Ferrari Purosangue


Засега, напук на тенденцията за намаляла популярност, през всичките тези години от Ferrari чупят рекорд след рекорд по продажби. Макар в първите 9 месеца на изминалата 2020 година, марката да отбеляза значителн спад в реализациите, в последните 3 месеца компанията навакса. И дори реализира по-големи печалби от всяка една лансирана кола. 

Все пак, от Ferrari може и да са предвидили подобно развитие на нещата, което да е сред причините, подтикнали ги да атакуват сегмента на кросоувърите. Както и глада за SUV-модели във всеки един сегмент, разбира се. Както вече знаете, компанията работи по първия си модел с повишена проходимост, наречен Purosangue.

Италианците сериозно залагат на бъдещия си SUV, тъй като имат доста конкретен опит от страна на конкурентни компании пред себе си: все пак Urus бързо се превърна в най-продавания модел на Lamborghini, а преди две десетилетия Cayenne буквално спаси Porsche. И има всички изгледи Purosangue да се превърне в новата емблема на Ferrari, отваряйки нова страница в историята на марката. И със сигурност ще се превърне в най-продаваната кола на "кончетата".

0 от 500
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    propov ( преди 1 месец )
    Аз съм фен на Феррари, но почти никога не съм търсил инфо през Гугъл. Влизам им директно в сайта или чета през форуми или селектирани сайтове на които имам доверие. Предполагам така действат повечето авто фенове. Само лайците търсят през Гугъл. Както примерно аз бих търсил... шевни машини или *** и тенджери.
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Статията не е за продажби и клиенти а за интерес. Всеки ден милиарди жители на тази планета се ровят в Гугъл и търсят интересни за тях неща. Явно Ферари не им се е сторила толкова интересна вече и няма интерес да разглеждаш нейни модели или снимки. Това е! Толкова е просто, ясно си е написано ИНТЕРЕСА е спаднал а не клиентите. Какви клубове на богати, какви 5лв. май големите разбирачи на Ферари тука са с интелект на 5 годишно дете и не разбират думите.
  • #12
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Иван ( преди 1 месец )
    Извинете, кой избира Ферари през Google. Всяка поръчка на Ферари е специален момент, предполагам за всеки клиент.
  • #11
    14 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Вижте, Ферари имат съвсем различни канали за набиране на клиенти от Гугъл. Тук говорим за клубове за богати, събития, пробни шофирания с брутална ексклузивност. Работата е съвсем различна там.
  • #10
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Как така интересът е намалял драстично, а продажбите са рекордни. Да ви имам статиите...
  • #9
    9 rate up comment 0 rate down comment
    До 8 ( преди 1 месец )
    Абе, умен. Те марки като Ферари не е като да не са мега нишови. Отдавна вече са самостоятелна компания и се издържат перфектно.
  • #8
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Gonzo ( преди 1 месец )
    Според мен е заради неуспехите им във Ф1. Не са печелили от незнам кога... Мерцедес ги приключи в тая напревара. Иначе Ферарита са си сън коли. Наскоро ме подмина една, даже въздушната и струя беше няква необикновенна.
  • #7
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ти не си фен на ДВГ. Пишлигарите по-скоро си мечтаят за Ламбота и Тесли, и това ще си купуват. Както сега има хора, които яздят коне и дават луди пари за породи и оборудване, така ще има хора, които ще дават същото за ДВГ. Щото ел колите, колкото и да са бързи, са скучни. Не се случва мн там... Конете също са забранени по улиците...
  • #6
    3 rate up comment 14 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Като автомобилен фен мога да кажа, че вече имам нулев интерес към ДВГ. Марки като Ферари, ако не се променят, ще западнат. Онзи който пишеше за 15 г. пишлигари - тези пишлигари са най-важните за Ферари, защото като порастнат, си купуват мечтаната кола.
  • #5
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Че те Ферари никога не са залагали на дигитален маркетинг толкова. Имат си доста последователни клиенти и таргет групата им е съвсем различна от пишлигари на по 15 години. По-скоро е интересно проблемите им във Формула 1 как ще повлияят на продажбите им в бъдеще. Има тенденция да са добри с легалните коли докато са зле във Ф1 и обратно...