fallback

VW пусна юбилеен Golf GTI за колекционери

Версията Clubsport 45 излиза в малък тираж и няма ограничител на скоростта

През лятото на 1976 година Volkswagen предложи спортна версия на Golf, която получи добавка GTI към името си. Едва ли тогава някой си е представял, че този модел ше се превърне в най-успешния компактен автомобил на света. Това обаче е факт, като за 45 години на пазара от Golf GTI са продадени над 2,3 млн. бройки.

За да отбележи юбилея на популярния си модел Volkswagen пуска негова версия в ограничен тираж от 5000 бройки, която ще я превърна в истински магнит за колекционери. Тя получава името Golf GTI "Clubsport 45", като се отличава по някои промени по екстериора, като и по липсата на електронен ограничител на максималната скорост.

В основата на хечбека Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 е познатият GTI Clubsport с турбомотор 2.0 TSI (300 к.с. и 400 Нм), роботизирана скоростна кутия DSG и електронен блокаж на предния диференциал.

В стандартното оборудване попада и пакет Race, включващ 19-цолови джанти Scottsdale, спортна изпускателна система и премахнат ограничител на скоростта, който досега беше на 250 км/ч. От компанията обаче не уточняват, колко ще може да вдигне новата версия на хот-хеча.

На външен вид Golf GTI Clubsport 45 може да бъде различен по черните покрив и спойлер, а също така и по надписите "45" на каросерията и в салона. Всичко останало е като при стандартния GTI Clubsport.

Още снимки на специалния хот-хеч на Volkswagen - вижте в галерията:

Поръчки за модела в Европа ще се приемат още от следващата седмица. В Германия автомобилът ще струва 47 790 евро. За сравнение, стандартният GTI Clubsport струва 41 265 евро, а версията GTI - 36 555 евро, като нейният двигател развива 245 к.с. и 370 Нм.

Снимки: Volkswagen

fallback
  • #10
    Ами ( преди 3 години )
    Това е Кралят - VW Golf!
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Интериор, пълна скука. Все едно имаш немска съпруга.
  • #8
    До8 ( преди 3 години )
    ***, всички копират голф в този клас!!! Не съм чул някой да казва хондов клас, королов клас. Но всички казват голфов клас!!! От 45г голф дава тон в производството на хеч бек автомобили, или така наречените хот хеч. Дори и бмв започнаха да правят коли голфов клас с 1ва серия. И колкото да се опитват не могат да го направят и няма да постигнат това, което е постигнал Голфа за 45г. Тъжно за вас, но истина. Защо е тъжно ли? Защото и на вас ви се иска колите ви да носят такава слава. Да, ама не.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Както се вижда, напоследък ФВ са заети основно с копиране на японки и тесли. Очаквам скоро да започнат да копират китайците.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    В Перник пак ще полудеят. Ако от ФВ си уважаваха феновете, щяха да пуснат поне един "Pernik limited", или "Vinkel edition". Срамота!ПП. В момента ФВ произвежда най-големите б-о-к-л-у-ц-и на земята, дори френските и италианските автомобили са по-качествени от тях.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    ФВ наистина са един от най-големите автомобилни производители, но статиите тук за тая фирма са НЕСЪРАЗМЕРНО повече от дори тези за Тойота или Stellantis или който и да е друг в топ 5...
  • #4
    Хаха ( преди 3 години )
    Плювалниците, яд ли ви е че 45г никой не може да измести голфа от първото място? Колкото и да ви е яд още 45г няма да успеят да го бутнат. На който не му харесва, да не я гледа, да не я кара, да не я купува.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Предполагам че и обикновенния клубспорт , след препрограмиране ще постигне същите коне и ще остане без ограничител, от интернет купуваш винилови лепенки и си готов
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Голф за колекционери звучи като германка мис вселена.
  • #1
    Ончо ( преди 3 години )
    VW е един от най-големите производители, нормално е голям процент от статиите да са за тях. Golf-a много як, кефи .
fallback
Последни