2021 ще е доста богата на интригуващи автомобилни премиери: от новия Nissan Z и BMW M3 до GMA T.50, новата суперкола на Гордън Мъри, и японския Aspark Owl, претендиращ да е най-бързата кола в света. Но въпреки това емблематичното британско списание GQ (Gentlemen's Quarterly) посочи именно Audi е-tron GT като най-горещия нов автомобил на годината - независимо, че до края й остават повече от 10 месеца. Нека видим какво отличава този електрически гранд-турър от предишните електромобили на германците - и от всичките му конкуренти на пазара.
10 причини защо e-tron GT е най-интересната кола на 2021 (ГАЛЕРИЯ):
Защото преоткрива колелото
Всички сили, създавани от автомобила, се пренасят към пътя чрез колелата и гумите. Но напоследък, освен чисто функционалните, те все повече изпълняват и естестически задачи. Което създава сериозен проблем за проектантите им.
От една страна, джантите трябва да бъдат здрави, устойчиви на температурни колебания и максимално затворени - последното намалява въздушното съпротивление, разхода и емисиите.
Но затворените джанти не се смятат за красиви, а и биха попречили на охлаждането на спирачните механизми, което е опасно.
Проектантът на джантите на e-tron GT Андреас Валенсия Полекс е трябвало някак да примири тези противоположни изисквания. Успял е чрез използването на два материала, и много хитроумен дизайн. Корпусът и спиците на джантата са от алуминий, топлоустойчив и достатъчно здрав. В тях се вграждат свръхлеки вложки от пластмаса, които "затварят" джантата и понижават в рекордна степен въздушното съпротивление (увеличавайки пробега). Но, благодарение на наистина оригиналния дизайн, те не пречат на въздуха да достига до спирачните дискове и да ги охлажда.
Всички сили, създавани от автомобила, се пренасят към пътя чрез колелата и гумите. Но напоследък, освен чисто функционалните, те все повече изпълняват и естестически задачи. Което създава сериозен проблем за проектантите им.
От една страна, джантите трябва да бъдат здрави, устойчиви на температурни колебания и максимално затворени - последното намалява въздушното съпротивление, разхода и емисиите.
Но затворените джанти не се смятат за красиви, а и биха попречили на охлаждането на спирачните механизми, което е опасно.
Проектантът на джантите на e-tron GT Андреас Валенсия Полекс е трябвало някак да примири тези противоположни изисквания. Успял е чрез използването на два материала, и много хитроумен дизайн. Корпусът и спиците на джантата са от алуминий, топлоустойчив и достатъчно здрав. В тях се вграждат свръхлеки вложки от пластмаса, които "затварят" джантата и понижават в рекордна степен въздушното съпротивление (увеличавайки пробега). Но, благодарение на наистина оригиналния дизайн, те не пречат на въздуха да достига до спирачните дискове и да ги охлажда.