IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Най-дългото управление в автомобилния свят приключва през юни

91-годишният Осаму Сузуки се оттегля от активна роля след над четири десетилетия на върха

Най-дълго управлявалият шеф на автомобилна компания в съвременната епоха се оттегля от поста си. Осаму Сузуки ръководи едноименната компания от 42 години - 22 като главен изпълнителен директор и 20 като председател на надзорния съвет.
 
  
Осаму Сузуки
  
  
91-годишният Сузуки ще се оттегли от поста си на общото събрание на акционерите през юни, потвърди официално компанията. Той обаче ще остане замесен в делата й като старши съветник.

Именно на Осаму Сузуки се дължи внушителното разрастване на компанията в последния половин век и превръщането й в един от най-големите световни производители на компактни и малки автомобили. Още когато пое управлението през 1978, той промени стратегията, отказа се от директната конкуренция с гигантите Toyota и Honda, и вместо това намери удобна ниша в най-малките пазарни класове, завладявайки пазари като индийския.
 
  
Осаму Сузуки, Нарендра Моди
Осаму Сузуки с индийския президент Нарендра Моди. Сузуки превърна Индия в ключов пазар за компанията си
  
  
Въпреки фамилията си, Осаму всъщност не е кръвен роднина на основателя на Suzuki Motors Мичио Сузуки. Той е роден като Осаму Мацуда и избира кариера в банковия сектор, преди животът да го срещне с внучката на Мичио Сузуки. Понеже именитата фамилия няма мъжки наследник, Осаму приема фамилията на съпругата си, както е обичайно в Япония, и на практика е осиновен. Куриозното е, че той е всъщност четвъртият пореден осиновен зет, на когото се предава компанията. Неговият собствен син Тошихиро Сузуки прекрати тази странна традиция, когато оглави компанията през 2015.

Въпреки кризисната 2020 година и продължаващата драма с недостига на микрочипове, Осаму Сузуки оставя компанията си в доста добро състояние. Suzuki очаква годишна печалба от около 1.5 милиарда долара за фискалната година, която ще приключи през март - с около четвърт по-ниска от миналогодишната, но все пак завидна на колосалните загуби при повечето конкуренти.


 

0 от 500