IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как бързо се разбира, че двигателят е претърпял сериозен ремонт

Тези действия не отнемат много време и спестяват бъдещи ядове

Продавачите на автомобили втора употреба често скриват от купувача, че предлаганото от тях превозно средство е претърпяло основен ремонт на силовия агрегат. Всъщност, това е напълно нормално, защото подобна работа не винаги се извършва професионално. Казано по друг начин - майсторът си оставя ръцете, което означава проблеми с двигателя. А те ще бъдат за сметка на купувача.


двигател ремонт


Как може да се разбере, че автомобилът, който оглеждате, е бил подложен на сериозна "сърдечна операция"? Експертите от Carswiew посочват няколко неща, които човек трябва да направи, за да се опази от бъдещите неприятности. Тези елементарни действия не отнемат време, но пък със сигурност може да спестят доста средства на купувача.

Първо, трябва да се вдигне капака и да се огледа много внимателно двигателния отсек. Ако самият мотор е много чист, то това трябва да накара купувача да бъде още по-внимателен, тъй като за години експлоатация пространството под капака се покрива с дебел слой мръсотия.


двигател ремонт


Тук трябва да се добави, че повечето производители не препоръчват да се мие двигателя, тъй като водата може да попадне в електрониката или в електрическите системи на автомобила. Ако обаче двигателят е свалян за ремонт, той самият, както и мястото, на което се поставя, са почистени. Така при по-късното поставяне на мотора той няма да се замърси.

Доказателство за това, че двигателят е свалян, може да бъде и премахната мръсотия от опорите, на които се поставя той. Затова, ако пространството под капака на употребяван автомобил свети, то вероятно продавачът се опитва да прикрие доста дефекти. Например, капещо през уплътненията масло.


двигател ремонт


Трябва се обърне внимание и на това, как е поставен уплътнителят на главата на блока на цилиндрите. Заводското изпълнение се вижда веднага. Шевът изглежда добре, тъй като херметичното затваряне е направено автоматично на конвейера в завода. При основен ремонт това се извършва от майстора, което значи, че шевовете няма да бъдат идеални. Ако и цветът на уплътнителя се различава, то е ясно, че моторът е ремонтиран.

Експертите препоръчват също така внимателно да се огледат и болтовете за закрепване на блока на цилиндрите. Ако те са чисто нови или се вижда, че са били въртени, то това е ясно доказателство, че двигателят е пипан по някаква причина.


двигател ремонт


Освен това, може да се извадят свещите и с помощта на специална камера да се огледа състоянието на стените на цилиндрите. Ако, да кажем, при 10-годишен автомобил те са в идеално състояние и нямат нито една драскотина, то със сигурност някой е бърникал по мотора, а това не е хубаво.

И последният съвет, който е добре да бъде спазен. Ако се окаже, че пробегът на двигателя е манипулиран, то е най-добре покупката да бъде отказана. Един компромис в случая, независимо по какви причини (ниска цена, богато оборудване и т.н.) може да донесе само неприятности на купувача.

0 от 500
  • #7
    13 rate up comment 1 rate down comment
    колегата N6 ( преди 1 месец )
    Уцели Право в десятката!
  • #6
    28 rate up comment 5 rate down comment
    Не разбрахте ли? ( преди 1 месец )
    При втората употреба цялата кола е консуматив. Щом пали и върви значи е ОК. А като почне да прави проблеми вече е по евтино да я продадеш на морга и да си купиш друга. Сериозните ремонти на колите вече излизат много скъпо. Не си струва освен ако колата не те кефи супер много и не искаш да се разделяш с нея.
  • #5
    46 rate up comment 1 rate down comment
    Баро ( преди 1 месец )
    Вече куцо кьораво и сакато и некадърно е неграмотно започна да разбира от коли и да дава съвети след 35 години стаж с коли и металообработващи машини чух че блока и главата се шият Интересно ми е обаче на ръка ли се шият с бод зад игла тропосва тли се или се шият на машина Боже колко *** има на Земята
  • #4
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ако се купува от Бг това е сигурно, няма какво да се проверява. То и от дилъра да се вземе пак няма гаранция.
  • #3
    55 rate up comment 0 rate down comment
    Minuva42 ( преди 1 месец )
    Утре автора да отиде на Горубляне с един ендоскоп и да им каже, че иска да огледа цилиндрите отвътре :)
  • #2
    39 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само да попитам автора, котато е (пре)писал това, дали го е разбрал изобщо? Изобщо наясно ли е, че "на запад" едно отваряне на двигател струва колкото да си поръчаш нов и никой не се занимава, освен специализирани тунинг ателиета, но там е с друга цел. Искам и да видя, как ще свалиш свещи на дизел, които дори в сервиз избгават да пипат, че сa чупливи, а счупи ли се, мотора се отваря..
  • #1
    45 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Дам, те всички продавачи на горублене дават да свалиш капака на клапаните и да оглеждаш болтовете на главата, а също така и камери дават и прожектират на огромни екрани какво има в цилиндрите, а особено пък ако някой си няма хал хабер, подобни куци съвети едва ли ще са му полезни. Въпросните експерти, като ги гледам кви съвети дават, бас държа, че нищо няма да познаят на нашенски пазар и ще ги нагърмят с някой *** последен сезон.