IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai показа с какво ще се бори срещу VW ID.4

Ioniq 5 ще се предлага със задвижване на четирите колела, както и в два варианта на пробег

Корейският производител Hyundai представи своя електрически компактен кросоувър Ioniq 5, който е много важен за марката, тъй като ще трябва да се конкурира с Volkswagen ID.4. Това е първия модел на компанията, базиран на платформата E-GMP, която ще играе основна роля в плановете на Hyundai за преминаване към електромобили.


Hyundai Ioniq 5


Дължината на Ioniq 5 е 4640 мм - приблизително колкото на VW ID.4 и Nissan Araya, като клиентите ще могат да избират между две батерии - с 58 или 73 кВт/ч, а също така и между задно предаване или задвижване на четирите колела.

На пазара ще излязат общо 4 версии на кросоувъра, като всички те имат електромотор на задната ос с въртящ момент 350 Нм. Вариантите със задвижване на четирите колела получават и двигател на предната ос 255 Нм. Мощността варира от 168 к.с. за базовия вариант със задно предаване до 301 к.с. за версията с 4х4 и по-голяма батерия.


Hyundai Ioniq 5


Тя ще има и най-голям пробег - около 480 км, като ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,6 секунди. При версията със по-слаба батерия и задно предаване времето за ускорение от място до 100 км/ч е 8,5 секунди.

От Hyundai се хвалят и със системата си за зареждане, която е подобна на тази на Porsche Taycan. Тя работи при напрежение от 800 волта, като при използване на терминал с мощност 350 кВт зареждането на батерията от 10 до 80% отнема само 18 минути.


Hyundai Ioniq 5


Сред особеностите на интериора е надлъжно разположената централна конзола, която е подвижна. Тя се мести вляво или вдясно, за да стигне до пътника до шофьора. Задните седалки могат да се преместват по дължина с около 14 см. В салона има още 12-инчов сензорен екран на приборния панел и 12-инчов дисплей на мултимедията.

За Ioniq 5 се предлага и head-up дисплей с допълнена реалност (AR), който за първи път се появява в модел на Hyundai. Освен него, сред опциите да включени слънчев покрив и система за "двупосочно" зареждане. Това означава, че автомобилът може да доставя енергия на други електроуреди.

Още снимки на новия електрически кросоувър на Hyundai - вижте в галерията:


Продажбите на Ioniq 5 стартират през пролетта, като предстои Hyundai да обяви и цените на новия си електрически модел.

Снимки: Hyundai

0 от 500
  • #19
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Нормално е след като някои тепърва си пускат електромобил който е бъгав отвсякъде, хората с опит вече 3-4 години с такъв да пускат следващото поколение което е светлинни години напред.
  • #18
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Да бе франсетата лидери със Зое - електрифицирана пазарска количка хаха
  • #17
    5 rate up comment 5 rate down comment
    TSLA ( преди 3 години )
    Тва има абсолютно всичко: задно, панорама, реген нива, 800 V, няма централен туч вътре да си блъскаш колената, нисък разход, достатъчно пробег и тяга. 2/3 от изброените при Фауве липсват. Корейците не просто са напред: на пазара НЯМА друга кола, която да прекоси България с 60 кВтч, освен Кона/Е-Ниро 64. Това на автопилот със 110. Така като гледам, скоро няма и да има.
  • #16
    5 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Корейците вдигат летвата много. Тази кола е като от бъдещето. Но нормално - това им е вече втория електрически сув след Кона докато вагините тепърва вадят първия си ИД 4. Така че те трябва да догонват.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Корейците са по напред от фв в електрическите коли, нормално да е с по добри показатели от айде 3
  • #14
    6 rate up comment 11 rate down comment
    radoslav ( преди 3 години )
    90 бона за хюндай, а те ще са и повече абе вие акъл имате ли.И като стане на 5 години ще го хвърлиш защото кой ще купи корейска кола на старо. А вътрешния интериор откровено не прилича на нищо различно от дачия.
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    WAW!=Y0rVA!=MGGA!S! ( преди 3 години )
    От бързане заборавих да напиша ника, ама от обичайния за мен стил си се подразбира, че съм си аз - ярък неодобряващ последните из-праз-не-ниЯ на германските премиум-дизайни, които са пълен Ш-И-Т-! ФАКть, м-ДА!
  • #12
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Добре сдържана спартанска крассота във външния дизайн и перфектен изглед откъм вътрешния интериор - супер-съчетание на естетика и личен комфорт плюс визия - колко малко му требе на човек, за да се почувства хеппи: това е РЕАЛният"противник" на ФВ.И както виждам, германците пак изтеглиха късата клечка и пак ще има загуби + глоби,м-ДА
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    @9 ( преди 3 години )
    IONIQ 5 е висок колкото ID4 и по дълъг от него.
  • #10
    3 rate up comment 7 rate down comment
    FenIX ( преди 3 години )
    Всъщност въпросът каква конглокенция може да е ФВ ID 4 на този Хюндай. ID 4 има само задно задвижване с мотор около 200 коня. Хюндая има вариант с два мотора за предния и задния мост и сумарно става 300 коня. Сега чета в сайта на ФВ че за 30 мин може да се зареди батерията за пробег 320 км. На Хюндая дават че за 5 мин може да се зареди за пробег 100 км или за 15 мин ще се зареди за 300 км което е 2 пъти по-бързо. Може би заради зарядното което работи на 800V.