Представителните седани от най-висок клас не са чак толкова много, но сред тях има един, който се е превърнал в икона. Неговото име е Mercedes-Benz S-Class, като много рядко някой от конкурентите му може да го изпревари по продажби. А авторитетът, който си е извоювал този модел, е признат дори от тези, които избират автомобили на други марки.
Преди няколко месеца беше представена новата S-Class (W223), като неговият предшественик (W222) вече се води втора употреба. Това би трябвало да означава, че цената му ще спадне и съответно може да се окаже доста изгодно положение.
Моделът излезе на пазара през 2013 година, а през 2017-а беше обновен. Промените не се отразиха сериозно на дизайна, тъй като засегнаха предимно оптиката. Сега S-Class (W222) се предлага на пазара на употребявани автомобили в широк диапазон от цени, което вероятно ще накара мнозина да се ориентират към нея.
Представителният седан обикновено е търсен за всекидневно ползване, което означава и сериозен пробег. Трябва да се отчете и още нещо - тази кола в повечето случаи е карана от нает шофьор, а не от собственика. Това означава, че нейният двигател доста време е работил и на празни обороти, докато водачът е чакал шефа си пред офиса или заведение.
По този начин двигателят е натоварван допълнително, което не е никак здравословно. Затова експертите препоръчват при диагностика да се проверят и часовете на работа на мотора. Умножете ги по средната скорост, регистрирана на бордовия компютър и така може да добиете представа, колко е приблизителния пробег на автомобила. И съответно да разберете, дали той отговаря на показанията на километража.
Какво да очакваме от Mercedes-Benz S-Class, поколениe W222 (ГАЛЕРИЯ):
Пневматичното окачване, което се поставя на всички версии на модела, не бива да буди притеснения. Въздушните балони са защитени от гумени предпазители и изкарват повече от 200 000 км. Износването заради попадане на кал практически е изключено.
В амортисьорите понякога се забелязва окисляване на клапаните за регулиране на твърдостта, което води до преминаването на окачването в спортен режим. В зависимост от уврежданията може да се мине само с почистване, но понякога се налага и замяна на демпфера.