Представителните седани от най-висок клас не са чак толкова много, но сред тях има един, който се е превърнал в икона. Неговото име е Mercedes-Benz S-Class, като много рядко някой от конкурентите му може да го изпревари по продажби. А авторитетът, който си е извоювал този модел, е признат дори от тези, които избират автомобили на други марки.
Преди няколко месеца беше представена новата S-Class (W223), като неговият предшественик (W222) вече се води втора употреба. Това би трябвало да означава, че цената му ще спадне и съответно може да се окаже доста изгодно положение.
Моделът излезе на пазара през 2013 година, а през 2017-а беше обновен. Промените не се отразиха сериозно на дизайна, тъй като засегнаха предимно оптиката. Сега S-Class (W222) се предлага на пазара на употребявани автомобили в широк диапазон от цени, което вероятно ще накара мнозина да се ориентират към нея.
Представителният седан обикновено е търсен за всекидневно ползване, което означава и сериозен пробег. Трябва да се отчете и още нещо - тази кола в повечето случаи е карана от нает шофьор, а не от собственика. Това означава, че нейният двигател доста време е работил и на празни обороти, докато водачът е чакал шефа си пред офиса или заведение.
По този начин двигателят е натоварван допълнително, което не е никак здравословно. Затова експертите препоръчват при диагностика да се проверят и часовете на работа на мотора. Умножете ги по средната скорост, регистрирана на бордовия компютър и така може да добиете представа, колко е приблизителния пробег на автомобила. И съответно да разберете, дали той отговаря на показанията на километража.
Какво да очакваме от Mercedes-Benz S-Class, поколениe W222 (ГАЛЕРИЯ):
Поколението W222 на S-Class е оборудвано само с класически автоматици с хидротрансформатор. Изключение е единствено версията AMG S 63 с многодискови муфи в маслена вана. До фейслифта на почти всички версии беше поставен 7-степенен автомат, а след това - 9-степенен. И в двата случая не бива да се пропуска смяната на маслото.
Скоростните кутии са надеждни, но не са вечни. Резките потегляния и агресивното каране може да доведат до износване на хидротрансформатора и съединителя. Системата за задвижване на четирите колела също е здрава и не създава трудности, освен, ако шофьорът не е забравил, че кара лимузина, а не всъдеход.