Докато през 2020 година европейските автомобилни пазари се свиха доста по-умерено от българския (средно 20% за ЕС срещу 36% у нас), през първия месец на 2021 тенденцията е обратната. Регистрациите на нови автомобили в България са само с 20% по-малко, отколкото през януари 2020, докато на много други европейски пазари свиването клони към една трета (Германия, Австрия, Португалия) и дори към 50% (Дания, Словакия, Испания и особено Румъния). Голямото изключение е Франция, където щедрите държавни субсидии задържат продажбите почти на миналогодишните нива (-5.8%).
Porsche вече е само на крачка от място в Топ 20 на най-продаваните марки в Европа. През януари германците са пласирали повече автомобили в ЕС от Alfa Romeo и Lexus, взети заедно
Първият месец на 2021 води и до доста любопитни размествания в иначе стабилната подредба на най-популярните марки. Volkswagen губи доста пазарен дял, от което се възползва Peugeot. Toyota изпреварва Renault и за пръв път е сред трите най-популярни марки в Европа. Kia безпрецедентно се оказва пред големия брат Hyundai, а в премиум сегмента за пръв път от петилетка BMW успява да си върне първото място от Mercedes.
Най-продаваните коли в Европа през януари 2021 (ГАЛЕРИЯ):
Jaguar - 930 (0.1% пазарен дял)
Alfa Romeo - 1 626 (0.2%)
Lexus - 2 464 (0.3%)
Smart - 2 497 (0.3%)
Honda - 2 460 (0.3%)
DS - 2 545 (0.4%)
Land Rover - 3 423 (0.5%)
Mitsubishi - 3 427 (0.5%)
Lancia - 4 051 (0.6%)
Porsche - 4 259 (0.6%)
Mazda - 6 898 (0.9%)
* статистиката на АСЕА не отчита продажбите на Suzuki