Докато през 2020 година европейските автомобилни пазари се свиха доста по-умерено от българския (средно 20% за ЕС срещу 36% у нас), през първия месец на 2021 тенденцията е обратната. Регистрациите на нови автомобили в България са само с 20% по-малко, отколкото през януари 2020, докато на много други европейски пазари свиването клони към една трета (Германия, Австрия, Португалия) и дори към 50% (Дания, Словакия, Испания и особено Румъния). Голямото изключение е Франция, където щедрите държавни субсидии задържат продажбите почти на миналогодишните нива (-5.8%).
Porsche вече е само на крачка от място в Топ 20 на най-продаваните марки в Европа. През януари германците са пласирали повече автомобили в ЕС от Alfa Romeo и Lexus, взети заедно
Първият месец на 2021 води и до доста любопитни размествания в иначе стабилната подредба на най-популярните марки. Volkswagen губи доста пазарен дял, от което се възползва Peugeot. Toyota изпреварва Renault и за пръв път е сред трите най-популярни марки в Европа. Kia безпрецедентно се оказва пред големия брат Hyundai, а в премиум сегмента за пръв път от петилетка BMW успява да си върне първото място от Mercedes.
Най-продаваните коли в Европа през януари 2021 (ГАЛЕРИЯ):
Драстичното свиване на продажбите в блокираната от карантинните мерки Германия логично се отразява и на резултата на VW. Марката запазва първото място в Европа, но пазарният й дял е вече 11.3% - с цял процент по-нисък в сравнение с януари 2020.