fallback

Клиент осъди Volkswagen за плесен в чисто нов Touareg

Теч в покрива направи големия всъдеход опасен за човешкия живот

През лятото на 2018 година руснакът Владимир Нестеров си купува чисто нов VW Touareg от дилър на марката в Челябинск. Мъжът плаща 5,05 млн. рубли (56 300 евро) за току-що излязлото на местния пазар ново поколение на всъдехода. Радостта му от покупката обаче трае само половин година, след което историята се превръща в истински кошмар, съобщава интернет-изданието 74.ru.

В салона на автомобила се появява мирис на плесен, придружена със запотяване на стъклото. Оказва, че около резервната гума се събира вода и Нестеров се обръща към дилъра, от който е закупил автомобила. Механик от сервиза го уверява, че това е често срещан проблем, който скоро ще изчезне. След година експлоатация на големия кросоувър положението става нетърпимо и руснакът закарва колата в дилърството.

В сервиза са сменени уплътнителите на багажника, сменена е и тапицерията на покрива, като под нея е поставен специален материал, който да спре проникване на влагата. Колата е върната на собственика, но проблемът явно не е решен, тъй като дъщеря му получава остра алергична реакция. Лекарите са категорични, че това ще дължи на плесента в автомобила. Нещо повече - те забраняват на детето дори да се приближава до колата, тъй като това е опасно за живота му.

Владимир решава да се отърве от всъдехода, като го върне на дилъра. Той обаче не се съгласява да си прибере колата и да възстанови парите на купувача. Тогава Нестеров се обръща към официалния представител на Volkswagen в Русия, като му изпраща писмо. Отговор обаче няма и мъжът завежда дело в районен съд в Челябинск.

Съдът назначава две експертизи, като техническата установява, че водата стига до багажника заради производствен дефект - дренажният канал на панорамния покрив не е свързан изобщо. Санитарната експертиза констатира, че концентрацията на плесен в колата е два пъти по-висока от стандартната и заплашва здравето на водача и пътниците.

В крайна сметка, съдът взима страната на клиента и задължава дилъра да му изплати пълната стойност на автомобила - 5,05 млн. рубли (56 300 евро), както и разликата в цената с аналогичен нов Touareg - 450 000 рубли (5015 евро), 1,5 млн. рубли глоба (16 700 евро) и компенсация за всички съдебни разходи. Общата сума достига 7,3 млн. рубли (81 360 евро).

Дилърът обжалва в Областния съд на Челябинск, като твърди, че колата се е напълнила с плесен заради неправилна експлоатация от страна на собственика. Продавачът оспорва техническата експертиза, като твърди, че дори един от дренажните канали да не е свързан, има още три, по които водата да се оттича извън автомобила.

Обжалването обаче няма успех и съдът потвърждава решението на предишната инстанция, като то вече е влязло в сила. Не е ясно, какво ще се случи с пълния с плесен VW Touareg, тъй като експертизата показва, че целият ремонт ще струва 3 млн. рубли (33 400 евро), а едва ли дилърът ще поеме и тази сума. По-скоро ще се наложи всъдеходът да бъде унищожен, тъй като е опасен за хората. Снимки: Volkswagen, 74.ru

fallback
  • #10
    Eати балъка! ( преди 3 години )
    56 000 евра за тоя ***!?!?!?
  • #9
    Обаче... ( преди 3 години )
    адвокатската кантора рено не плаща обещетение дори когато е осъдена на най-висока инстанция за доказан дефект водещ до тежка катастрофа с фатални последици! Крие се зад дилъра който предпочита да фалира.
  • #8
    Дфен ( преди 3 години )
    На тези все им влиза вода я в прагове я в багажника на дачия няма да видиш вода вътре.
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Показно как не трябва да се държи дилър, за една тръба 33 Хил. евро и уронване престижа на марката.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако това беше дело в България собственикът нямаше да има шанс срещу дилърите.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Ако е немски автомобил - инцидентно. Ако е друг - лошо качество. Това е правилото, което съветвам колегите да ползват тук.
  • #4
    Ханс ( преди 3 години )
    Значи слагам vw на 4то място от немските премиум автомобили.а дали е *** незнам но издухвам много френски и италиански бангии.и само TDI.
  • #3
    ЕС ( преди 3 години )
    Прегледах няколко големи руски форума за VW, никъде няма споменат такъв масов проблем, който да е типичен за Туарезите там. Явно става въпрос за проблеми с един единствен екземпляр, което може да се случи с всяка една марка и навсякъде по света. Сега съвсем отделен е въпроса, че дилърът е постъпил некоректно спрямо клиента.
  • #2
    145 ( преди 3 години )
    Да, специално някой ще пренастройва линиите, за да произведе 10 Туарега и 20 Голфа, с които да прецака българите...За Европа, автомобилите са едни и същи...вече ако търсите същия модел в САЩ или Русия, разлика има, да!
  • #1
    Нищо ново ( преди 3 години )
    Всеки *** в която и да е точка на света рискува живота си купувайки кочините на ФВ!
fallback
Последни