Френската Renault Group отчете най-лошия финансов резултат в цялата си история за 2020 година. Компанията, която притежва също марките Dacia, Alpine и Lada, е загубила 8 милиарда евро през миналата година - повече дори от прогнозираните преди това 7.85 милиарда. Огромната част от загубата е натрупана през първото полугодие, когато и основните пазари, и производствените мощности бяха блокирани от паническите правителствени мерки срещу Covid-19.
Де Мео подчерта, че делата на компанията са се подобрили значително през второто полугодие на 2020, когато Renault постига марж на печалба от 3.5% и положителен финансов баланс. Самият италианец пое поста през юли със задачата да увеличи маржовете, да съживи почти разпадналия се преди това алианс с Nissan и да осъществи значителни съкращения - на 14 600 души.
Всъщност главната причина за лошия резултат на Renault през 2020 е именно Nissan, където французите са главен акционер. Сривът на японската компания е допринесъл за 5 от осемте милиарда загуба на Renault.
Компанията твърди, че вече е осъществила 60% от планираните съкращения на разходи, на обща стойност 2 милиарда евро. Допълнителна тежест обаче създава глобалният недостиг на чипове, който ще я принуди да намали производството си тази година с близо 100 000 автомобила.
През 2020 продадените автомобили от групата Renault са 2.95 милиона - с около една пета спад спрямо 2019.