fallback

Renault обяви най-лошия резултат в историята си

Френската група е загубила 8 милиарда евро през 2020, най-вече заради Nissan

Френската Renault Group отчете най-лошия финансов резултат в цялата си история за 2020 година. Компанията, която притежва също марките Dacia, Alpine и Lada, е загубила 8 милиарда евро през миналата година - повече дори от прогнозираните преди това 7.85 милиарда. Огромната част от загубата е натрупана през първото полугодие, когато и основните пазари, и производствените мощности бяха блокирани от паническите правителствени мерки срещу Covid-19.      Откакто Де Мео пое властта през юли, компанията е на печалба - но недостатъчно, за да компенсира сгромолясването през първото полугодие на 2020. Снимка BLOOMBERG       "2021 година ще е трудна, като отчетем несигурността около здравната криза и недостига на електронни компоненти", заяви след оповестяването на отчета главният изпълнителен директор Лука де Мео. "Приоритети за нас си остават доходността и генерирането на разполагаем капитал".

Де Мео подчерта, че делата на компанията са се подобрили значително през второто полугодие на 2020, когато Renault постига марж на печалба от 3.5% и положителен финансов баланс. Самият италианец пое поста през юли със задачата да увеличи маржовете, да съживи почти разпадналия се преди това алианс с Nissan и да осъществи значителни съкращения - на 14 600 души.

Всъщност главната причина за лошия резултат на Renault през 2020 е именно Nissan, където французите са главен акционер. Сривът на японската компания е допринесъл за 5 от осемте милиарда загуба на Renault.       Заради недостига на чипове Renault ще произведе с около 100 000 автомобила по-малко през 2021        През януари Де Мео представи новия си план, който предвижда достигане на 3% марж на печалба през 2023 и над 5% през 2025. Анализатори го сметнаха за твърде предпазлив, като се има предвид, че през 2019 компанията имаше 4.8% възвръщаемост.

Компанията твърди, че вече е осъществила 60% от планираните съкращения на разходи, на обща стойност 2 милиарда евро. Допълнителна тежест обаче създава глобалният недостиг на чипове, който ще я принуди да намали производството си тази година с близо 100 000 автомобила.

През 2020 продадените автомобили от групата Renault са 2.95 милиона - с около една пета спад спрямо 2019.

 

fallback
  • #18
    анонимен ( преди 3 години )
    До 16,Рено драги "умнико" не присъства единствено в САЩ и Канада,като там е отстъпила място на Нисан,който не му е цветущо положението.На останалите повече на брой континенти Рено присъства. Малко знаеш много глупости пишеш.
  • #17
    анонимен ( преди 3 години )
    До 11,никак ама никак не знаеш историята на фирмата и още по-малко за Луи Рено и неговият "колаборацинизъм". Между другото,от тримата френски автопроизводители през ВСВ идва това за чупливите френски коли. През този период правят нарочно колите да се чупят след 40-50 км,със заложени конструктивни дефекти. Ама неграмотника откъде да знае.
  • #16
    анонимен ( преди 3 години )
    Лийф 2 е на практика един фейслифт. Зое 2 е поколение-две отпред. Нисан бяха първи 2010-та, но технологично си останаха там. Защо, не знам.
  • #15
    До долните ( преди 3 години )
    На 1 кола произведена и трудно продадена кола от рено, отговарят поне 5-6 продадени от Нисан по целия свят! И докато рено е регионална фирмичка, подържана с редовни държавни помощи и с пазари главно в бедните страни от 3-ия свят или тези от източна Европа, то Нисан присъства убедително на всички световни пазари. Факт!
  • #14
    VAYK ( преди 3 години )
    Рено са основен европейски автомобилен производител, и имат какво да предложат в бъдеще! Що се отнася до Нисан това е фирма която се представя, що годе добре само в англия! Преди години под давлението на Карлос французите я купиха, но дали си заслужава да я дондуркат времето ще покаже....
  • #13
    До 2 ( преди 3 години )
    Грешиш. Не всички са на загуба. Тесла е на печалба и продаде с 36% повече автомобили, отколкото през 2019.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    Нисан ликвидира Датсун. Иронията е, че сега им се връща.
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Харесвам и карам само японски коли, но Рено е по-могъщ и с повече пазари от Нисан производител. Кашкай е попадение, но Нисан оцелява благодарение на Рено.
  • #10
    Закривай! ( преди 3 години )
    Тоя фирмичка е зачената от фашисткия колоборационист Луи Рено, а най-"великият" им меринджей е доказания криминален престъпник и беглец от правосъдието Карлос Гон. Закривай!!
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    рено не е паразитирала върху волво а обратното волво тръкс и рено тръкс работеха заедно и дървените шведски глави решиха че този номер може и да сработи и при колите но балъците не се вързаха и никой не искаше да плаща за френски японски шведски *** и естествено волво карс здраво затъна появиха се американските каубои от форд които искаха да пробутват по света форд по същата схема естествено и те се провалиха и форд пуснаха волво в тоалетната на китайците и много клиенти прореваха
fallback
Последни