Смяната на спукана гума става все по-рядко явление за автомобилистите, особено за собствениците на по-нови коли. За съжаление, това не се дължи на по-рядкото спукване на гуми, а защото все по-малко автомобили са оборудвани с пълноценна резервна гума или дори "патерица".
В наши дни все повече автомобили излизат от завода с комплект за временно ремонтиране на гумите, вместо с резервни колела. И тук не говорим само за модели, които по някаква причина нямат достатъчно място, като хибриди, електромобили или машини с газови уредби на метан или пропан-бутан, чиито "бутилки" превземат мястото на резервната гума.
Повечето коли вече се предлагат с кит за ремонт на спукани гуми по две прости причини: първата е, че той спестява място и тегло и ще ви помогне да получите достатъчно автономност за да отидете до гумаджийница и да ремонтирате или смените спуканата гума. А втората, разбира се, е, че е доста по-евтин за автомобилните производители.
А знаете ли как да използвате този кит за гуми? И кога ще ви е от полза или не? Нека ви разкажем в галерията:
Как да използваме комплекта за спукани гуми (ГАЛЕРИЯ)
След това трябва да включите компресора в гнездото на запалката, като е добре това да стане при работещ двигател, за да гарантирате постоянно напрежение. Когато компресорът тръгне, първоначално той "издухва" субстанцията от бутилката в гумата, след което трябва да продължи да подава въздух до достигане на препоръчаното от производителя налягане.
Има и някои комплекти, при които в самия компресор има специално гнездо за поставяне на уплътнителя и се използва само маркучът на компресора. Нататък процесът е идентичен.