Генералният директор на Audi Маркус Дюсман заяви, че електрификацията на моделната гама е ключова цел за подопечната му компания. Във връзка с това, мениджърът предположи, че в бъдеще инженерите дори могат да възродят електрическия R8, независимо от факт, че първото поколение на спортната "електричка" не бе успешно.
Ще ви припомним, че Audi R8 e-tron дебютира на автомобилното изложение в Женева през 2015 година. Машината бе оборудвана с два електромотора, които доставяха комбинирана мощност от 456 конски сили и въртящ момент от 920 Нм. Това позволяваше на болида да се изстреля от 0 до 100 км/ч за едва 3,9 секунди.
Машината разполагаше с 97-киловатчасов пакет акумулатори, който й осигуряваше пробег до 450 км. Въпреки добрата си концепция, обаче, радикалният модел така и не успя да пожъне успех. Основен проблем се оказа високата цена на батериите по онова време. Цената на машината достигна един милион евро и в крайна сметка бяха реализирани по-малко от 100 бройки.
Слабото търсене, естествено сложи край на проекта. А след оглушителния неуспех от Audi заявиха, че въобще няма и да си помислят да работят по електрически R8, докато технологията за разработване на акумулатори не стане по-достъпна.
Преди няколко дни от "Четирите ринга" представиха електрическия седан e-tron GT, който ще се асемблира на същата поточна линия, на която е и бензиновият R8. По думите на Маркус Дюсман, ако на компанията се наложи да създаде електрическа версия на R8, то тя ще се справи без проблем с подобна задача. Но такова решение поне към момента не е на дневен ред.
В началото на миналата година бе обявено, че третото поколение Audi R8 ще бъде електрифицирано по един или друг начин, за да отговаря на все по-строгите екологични мерки. Компанията възнамерява, обаче, да задържи класическата версия с V10 двигател възможно най-дълго.