fallback

Историята на една легенда: Lancia Delta HF Integrale

Голямата новина е, че Delta се завръща през 2025. Но може ли да се доближи до славата на оригинала?

Само допреди два месеца съдбата на една от най-обичаните италиански марки изглеждаше предрешена. Lancia, основана още през 1906, но сведена в ерата "Маркионе" до един-единствен модел (Ypsilon) и един-единствен пазар (италианския), се очертаваше като най-вероятната първа жертва на поголовните съкращения след сливането на Fiat-Chrysler с PSA Peugeot-Citroen.             Но после изведнъж небето над Lancia просветна. Карлос Тавареш, новият шеф на обединената компания Stellantis и сам бивш рали пилот, обяви, че италианската марка ще е приоритетна за него. А в средата на февруари се появиха дори съобщения, че компанията се подготвя през 2025 да възроди може би най-емблематичното име в историята на Lancia: Delta.              Отсега знаем само, че тя ще дели платформа с Peugeot 308, DS 4 и бъдещата нова Alfa Romeo Giulietta. Дали ще напомня на легендарното първо поколение на Delta, което владееше рали трасетата и стените на момчешките стаи през 80-те? Или, напротив, ще е посредствен опит да се използва старата слава, каквито бяха второто и третото поколения на Delta? Само времето ще покаже. Но си струва да припомним, че даже онази митична първа Delta започна живота си доста безлично и едва в седмата година от живота си наистина блесна. Eто накратко нейната история.

Удивителната история на Delta HF Integrale (ГАЛЕРИЯ):

 

fallback
  • #13
    робин худ ( преди 3 години )
  • #12
    Гошко ( преди 3 години )
    До първия "умник"...! ФИАТ не са ФВ, че да направят така
  • #11
    Новата Делта - Пежо? ( преди 3 години )
    То и сега няма да е по-различно "възраждането" на марката и модела . На Пежо 308 ще сложат кръгли фарове и калници, които да наподобяват легендата и това ще стане новата Делта.
  • #10
    //// ( преди 3 години )
    Делта 3 има и вариант 1.8 турбо с 200 к.с., но...точно липсата на 4х4 я отдалечава от оригиналната Делта Интеграле. Но ако изключим това е един доста добър автомобил.Проблема за Ланча започна от Делта 2. Просто грешен маркетинг на Фиат. Трябваше да го оставят нищов автомобил, но както винаги съм го казвал италианците имат страхотни инженери и ужасна ръководна политика! И точно това второто ги съсипа.
  • #9
    fen ( преди 3 години )
    От 10-те най - велики рали автомобила четири са ланча - стратос , 037 , S4 и delta integrale . Повече няма какво да говорим . За съжаление с някои откровено *** решения фиат занули тази марка . Делтата я спраха от ралитата навремето , за да има повече ресурс за Ферари във формула 1 . Ако бяха продължили във същия дух един господ знае докъде щяха да стигнат в рали спорта , безпорно това бе с ресурса на фиат и не без помощта на Абарт
  • #8
    до 9 ( преди 3 години )
    Моят проблем с D3 е, че се опитва да продава на висока цена механиката и задвижването на един бюджетен масов модел. Удълженото междуосие с нищо не подобрява това, всъщност само влошава пътното поведение, защото не е съпроводено с каквито и да било промени в окачването. Вторият ми проблем е с дизайна, но това вече е въпрос на лични вкусове. Ако на вас ви харесва, ви желая да си я карате безпроблемно
  • #7
    Анонимен ( преди 3 години )
    След трета генерация на модела, мисля, че е редно просто да не правят повече автомобил с това име, защото за мен лично втората и третата генерация са просто подигравка. Винаги съм харесвал италианските коли, но истината е, че кризата в италианското автомобилостроене се дължи изцяло на грешни и нелогични решения на производителите, а не на някакъв немски заговор. Така стана и с любимата ми марка Алфа Ромео, десетилетия наред глупости и накрая от 30г. все във фалит и Дачия продава повече от нас.
  • #6
    Петко ( преди 3 години )
    Като собственик на делта 3 май само сте ги виждали на пътя. Оборудването започва там от където на фиат браво свършва. Дължината на делта е със 17см по-голяма, междуосието с 10 см по-голямо. Седалките са различни, при делта са по-дълбоки, удобни и комфортни, материалите различни. Лед светлини отзад изцяло, отпред лед дневни светлини, това за кола 2008 година. Интериорът на вид е сходен, частите под капака същите, но до там докара автопроизводителите. 2.0 тди в Пасат и Октавия е същият, но колите?
  • #5
    Легендите не умират ( преди 3 години )
    Един от най-страхотните автомобили създавани някога.
  • #4
    Делчо ( преди 3 години )
    Вечната легенда! Това е Ланча Делта. Очаквахме с нетърпение всяка година Албена - Златни пясъци - Сливен, защото това беше единственото рали на което можеше да се види този звяр.
fallback
Последни