"На практика това е забрана на двигателя с вътрешно горене": така реагира на бъдещия нов екологичен стандарт Евро 7 Хилдегард Мюлер, шефката на браншовата организация на автомобилната промишленост в Германия VDA.
Детайлите около следващия стандарт, който трябва да влезе в сила през 2025 година, още не са уточнени окончателно. Но е ясно, че той ще цели преди всичко драстично намаляване на емисиите на азотни оксиди (NOx) - от сегашните 60 мг/км за бензиновите двигатели и 80 мг/км за дизелите, до едва 30 мг/км за всички видове задвижване.
Може ли изобщо това да бъде постигнато с конвенционални двигатели, или ще означава поголовно преминаване към електрическо задвижване? И значат ли строгите европейски норми, че нещо подобно ще последва и за останалия свят?
11 важни неща около бъдещия Евро 7 (ГАЛЕРИЯ):
Даже и да са в състояние да измислят технологии, които да направят ДВГ съответстващи на Евро 7, производителите едва ли биха го сторили от икономическа гледна точка. Разработването на подобни технологии ще струва много милиарди, като е ясно, че политиците в ЕС не гледат с добро око на опитите да се продължи животът на ДВГ. Така че автомобилните компании просто масово ще преминат към електрическо задвижване, за което вече имат готови платформи. Впрочем VW обяви, че през 2026 ще се откаже от ДВГ, дори преди да се заговори за Евро 7. Mercedes миналата година обяви, че няма да инвестира в разработването на нови поколения двигатели с вътрешно горене.