През 1981 година, на автомобилния салон във Франкфурт дебютира концепцията Mercedes Auto 2000. Германският производител я определя като автомобилът за новото хилядолетие. Без да е прекалено футуристичен, прототипът е доста екстравагантен и отговорът на Daimler на конкурс, обявен от Министерството на науката на Германия в края на 70-те години.
Според заявката, автомобилът трябвало да бъде съобразен с последиците от петролната криза в предното десетилетие и да бъде максимално ефективен. Естествено, подобни амбиции за горивна ефективност по онова време били доста трудно изпълними, особено с толкова голяма машина, но ето как от Mercedes се опитали да се справят с предизвикателството, което, общо взето, успяло да предскаже бъдещето на компанията в наше време:
Auto 2000: предсказание за бъдещето на Mercedes (ГАЛЕРИЯ)
Освен Mercedes, Audi и Volkswagen също се поблазнили от мисълта да получат дойчемарки от правителството, в опит да се преборят с недостига на петрол. И двете марки предложили сходни, но все пак отличаващи се концепции - с даунсайзинг на двигателите, но при Audi моторът бил в дълъг елегантен седан, а от VW заложили на това, в което били най-добри - хечбека.