fallback

Експерти се обявиха срещу увеличението на максимално позволената скорост

Подобен ход води до нарастване на броя на тежко ранените и загинали на пътя

Превишаването на скоростта е неизменна част от живота на шофьорите, като повечето от тях го правят редовно. За да компенсират това, властите в някои държави просто повишават ограниченията на скоростта, което обаче не е най-правилното решение на проблема, категорични са експертите.

Според специалистите от Американската автомобилна асоциация (AAA), увеличението на максимална позволената скорост ще накара водачите отново да превишават скоростта, което на свой ред ще увеличи и риска от тежки наранявания и дори смърт при произшествие на пътя.

Съвместно изследване със Застрахователния институт за безопасност на движението (IIHS), в което участва и компанията Humanetics, показва какви са последствията от подобни действия в него бяха използвани три кросоувъра Honda CR-V EX от 2010 г. Този модел е избран, тъй като е на средната възраст на автопарка в Америка – 11,8 година, а освен това е спечелил максимални оценки за безопасност в тестовете на IIНS през 2011 г.

В случая катастрофите са проведени със скорост 64, 80 и 90 км, като при увеличението на скоростта се отчитат по-големи структурни промени по автомобила и по-сериозни поражения върху тялото на манекена, заместващ шофьора при краш-тестовете.

При удар с 64 км/ч се отчита минимално проникване в шофьорска кабина. Удар с 80 км/ч причинява „забележима деформация“ на отвора на вратата, на таблото и в зоната на краката. Увеличението на скоростта до 90 км/ч изглежда незначително, но последствия са сериозни – интериорът на CR-V е тотално компроментира, а сензорите в манекена отчитат тежки травми по врата и долната част на краката. Освен това, при 80 и 90 км/ч главата на манекена се разбива във волана, въпреки че въздушната възглавница се задейства, което означава тежка мозъчна травма.

Според президента на IIHS - д-р Дейвид Харки, автомобилите са по-безопасни от всякога, но никой не е успял да ги накара да се противопоставят на законите на физиката. Той добавя, че колкото по-бързо се движи един шофьор преди катастрофа, толкова по-малки са шансовете да оцелее, дори да има възможност да намали скоростта преди удара.

„Вместо да увеличат ограничения на скоростта, политиците трябва да използва доказани контрамерки, с които да правят точно обратното. Използването на камери и радари за скорост е добро решение“, категоричен е Харки.

Той допълва, че изчисленията, проведени от IIHS показват стряскаща статистика. Тя сочи, че увеличението на ограниченията на скоростта е струвало живота на 37 000 души през последните 25 години.

Снимка и видео: IIHS

fallback
  • #8
    carpe_diem ( преди 3 години )
    Само аз ли нямам проблем да си карам мощния 250 к.с. дзвер по нормален двулентов междуградски път с 90 км/ч? Не са само системите за сигурност. Човешкото тяло не е пригодено да реагира на обстановката с такава скорост. За катастрофи също - всичко от 80 км/ч нагоре може да ви донесе трайни мозъчни увреждания.За магистрала е друго, ама там трябва да е безопасно. Нашите не са, а са с най-висока разрешена максимална скорост - въпреки дупки, скокчета, счупени мантинели и дървета отстрани.
  • #7
    RD ( преди 3 години )
    Не са само въздушните възглавници! Колите се управляват по-лесно, завиват по-добре, спират по-бързо (понякога дори сами) Пътищата дори в България стават все по-добри. Да важат ограничения отпреди 50 години е нелепо. В градовете е друго - все повече пешеходци, велосипеди, кънки, ел. играчки и прочее, но извън града ограниченията само разсейват вниманието на водача.
  • #6
    Не може да се опреде ( преди 3 години )
    То зависи от колата при едни и 70км/ч са смъртоносни при други и 100км/ч са сравнително безопасни няма как да се определи точно
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    4 - точно в Италия не е баш така, не те съветвам да тестваш ;-)3 - прекалено ниското ограничние те кара да се отпуснеш и да не внимаваш толкова на пътя. В Америка ограниченята по магистралите са разбираеми (може би носват да са малко по високи), понеже там изпреварване от дясно е разрешено. Знаеш ли какъв хаос ще настане при 130+ и да ти летят отвсякъде. Чисто човешки, не можеш да внимаваш толкова за повече от 1ч, а амитата не са от най.. интелигентните също
  • #4
    анонимен ( преди 3 години )
    В Италия има само едно ограничение на скоростта и това е максималната скорост на вашата кола.джереми кларксон
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    И какво показва това изследване? Че 90 е твърде висока скорост и че трябва да караме с по 80 на магистралата? Трябва да има малко реализъм. Опитът ми на шофьор е, че колкото по-ниско е ограничението, толкова повече опасно ме изпреварват неадекватни шофьори с таратайки нарушавайки ограниченията. За по-малко смърт на пътя трябват по-широки пътища, по-малко тирове, по-хубави и по-евтини влакове и за пътнически и товарен превоз.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Тези експерти са същите като зелените такива.. дай им само забрани, ограниченияБоклуци.
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    Много яко как захапа кормилото.
fallback
Последни