IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Експерти се обявиха срещу увеличението на максимално позволената скорост

Подобен ход води до нарастване на броя на тежко ранените и загинали на пътя

Превишаването на скоростта е неизменна част от живота на шофьорите, като повечето от тях го правят редовно. За да компенсират това, властите в някои държави просто повишават ограниченията на скоростта, което обаче не е най-правилното решение на проблема, категорични са експертите.


краш-тест


Според специалистите от Американската автомобилна асоциация (AAA), увеличението на максимална позволената скорост ще накара водачите отново да превишават скоростта, което на свой ред ще увеличи и риска от тежки наранявания и дори смърт при произшествие на пътя.

Съвместно изследване със Застрахователния институт за безопасност на движението (IIHS), в което участва и компанията Humanetics, показва какви са последствията от подобни действия в него бяха използвани три кросоувъра Honda CR-V EX от 2010 г. Този модел е избран, тъй като е на средната възраст на автопарка в Америка – 11,8 година, а освен това е спечелил максимални оценки за безопасност в тестовете на IIНS през 2011 г.

В случая катастрофите са проведени със скорост 64, 80 и 90 км, като при увеличението на скоростта се отчитат по-големи структурни промени по автомобила и по-сериозни поражения върху тялото на манекена, заместващ шофьора при краш-тестовете.


краш-тест


При удар с 64 км/ч се отчита минимално проникване в шофьорска кабина. Удар с 80 км/ч причинява „забележима деформация“ на отвора на вратата, на таблото и в зоната на краката. Увеличението на скоростта до 90 км/ч изглежда незначително, но последствия са сериозни – интериорът на CR-V е тотално компроментира, а сензорите в манекена отчитат тежки травми по врата и долната част на краката. Освен това, при 80 и 90 км/ч главата на манекена се разбива във волана, въпреки че въздушната възглавница се задейства, което означава тежка мозъчна травма.

Според президента на IIHS - д-р Дейвид Харки, автомобилите са по-безопасни от всякога, но никой не е успял да ги накара да се противопоставят на законите на физиката. Той добавя, че колкото по-бързо се движи един шофьор преди катастрофа, толкова по-малки са шансовете да оцелее, дори да има възможност да намали скоростта преди удара.

„Вместо да увеличат ограничения на скоростта, политиците трябва да използва доказани контрамерки, с които да правят точно обратното. Използването на камери и радари за скорост е добро решение“, категоричен е Харки.



Той допълва, че изчисленията, проведени от IIHS показват стряскаща статистика. Тя сочи, че увеличението на ограниченията на скоростта е струвало живота на 37 000 души през последните 25 години.

Снимка и видео: IIHS

0 от 500
  • #8
    7 rate up comment 1 rate down comment
    carpe_diem ( преди 11 месеца )
    Само аз ли нямам проблем да си карам мощния 250 к.с. дзвер по нормален двулентов междуградски път с 90 км/ч? Не са само системите за сигурност. Човешкото тяло не е пригодено да реагира на обстановката с такава скорост. За катастрофи също - всичко от 80 км/ч нагоре може да ви донесе трайни мозъчни увреждания.За магистрала е друго, ама там трябва да е безопасно. Нашите не са, а са с най-висока разрешена максимална скорост - въпреки дупки, скокчета, счупени мантинели и дървета отстрани.
  • #7
    5 rate up comment 1 rate down comment
    RD ( преди 11 месеца )
    Не са само въздушните възглавници! Колите се управляват по-лесно, завиват по-добре, спират по-бързо (понякога дори сами) Пътищата дори в България стават все по-добри. Да важат ограничения отпреди 50 години е нелепо. В градовете е друго - все повече пешеходци, велосипеди, кънки, ел. играчки и прочее, но извън града ограниченията само разсейват вниманието на водача.
  • #6
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Не може да се опреде ( преди 11 месеца )
    То зависи от колата при едни и 70км/ч са смъртоносни при други и 100км/ч са сравнително безопасни няма как да се определи точно
  • #5
    7 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    4 - точно в Италия не е баш така, не те съветвам да тестваш ;-)3 - прекалено ниското ограничние те кара да се отпуснеш и да не внимаваш толкова на пътя. В Америка ограниченята по магистралите са разбираеми (може би носват да са малко по високи), понеже там изпреварване от дясно е разрешено. Знаеш ли какъв хаос ще настане при 130+ и да ти летят отвсякъде. Чисто човешки, не можеш да внимаваш толкова за повече от 1ч, а амитата не са от най.. интелигентните също
  • #4
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    В Италия има само едно ограничение на скоростта и това е максималната скорост на вашата кола.джереми кларксон
  • #3
    18 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    И какво показва това изследване? Че 90 е твърде висока скорост и че трябва да караме с по 80 на магистралата? Трябва да има малко реализъм. Опитът ми на шофьор е, че колкото по-ниско е ограничението, толкова повече опасно ме изпреварват неадекватни шофьори с таратайки нарушавайки ограниченията. За по-малко смърт на пътя трябват по-широки пътища, по-малко тирове, по-хубави и по-евтини влакове и за пътнически и товарен превоз.
  • #2
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Тези експерти са същите като зелените такива.. дай им само забрани, ограниченияБоклуци.
  • #1
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 11 месеца )
    Много яко как захапа кормилото.