fallback

Nissan представи новия Pathfinder

Всъдеходът получава тотално променен салон и богато оборудване

Мнозина вероятно си спомнят, че Pathfinder беше всъдеход на рама, но тази концепция остана в миналото. Още през 2012 година този Nissan се превърна в голям семеен кросоувър с носеща каросерия, като конструкция се запазва и при новото, пето поколение на модела, което дебютира в САЩ.

Създателите на автомобила са се постарали да го направят по-мъжествен и брутален. Решетката на радиатора е с увеличени размери, а плавните линии на каросерията са заменени с по-заострени. Като всеки модерен всъдеход, новият Pathfinder също получава светодиодни фарове.

Моделът запазва старата си платформа с напречно разположение на двигателя. Окачването отпред е McPherson, а отзад - многоточково. Разстоянието между двете оси си остава същото - 2900 мм, въпреки, че всъдеходът е с променени размери. Дължината е намалена от 5042 на 5004 мм, но в същото време широчината и височината са увеличени съответно до 1979 мм и 1778 мм. За модела се предлагат 18- и 20-цолови джанти, а вече може да се поръча и каросерия в два цвята.

Салонът също е напълно преобразен. В базовия вариант вече се предлага 7-инчов екран за виртуалния приборен панел и 8-инчов за мултимедийната система. Високите нива на оборудване ще се предлагат с приборен дисплей с 12,3 инча диагонал, а този на мултимедията е 9,0-инчов. Проекционният дисплей, на който излизат показанията на навигацията, е 10,8-инчов. Централният тунел вече е с две секции.

Предишният Pathfinder беше 7-местен, но новият се предлага с 8 места още в базовия вариант, като на третия ред има 3 седалки. Срещу доплащане клиентът може да си поръча само 2 луксозни кресла на втория ред, като в този случай всъдеходът ще е със 7 места. Тази версия получава и централна консола с поставки за чаши и допълнителни ниши за дребни предмети. А системата Ez-Flex позволява с едно движение да се приберат седалките на втория ред.

В компанията са поработили и върху шумоизолацията на салона, като челното стъкло е получило допълнителен слой, а страничните са с увеличена дебелина. В отсека за двигателя материалите за шумоизолация са с 60% повече. Предвиден е и 3-зонов климатик, както и вентилация на предните седалки и подгряване на втория ред. Обемът на багажника е увеличен от 450 на 470 литра, но при прибран трети ред седалки той става по-малък - 1274 литра срещу 1342 досега.

Всъдеходът запазва и бензиновия си V6 с обем 3,5 литра, като той развива 288 к.с и 351 Нм. Вариаторната трансмисия обаче е заменена от 9-степенен автомат. В САЩ ще се предлагат и версии с предно предаване, а системата за задвижване на четирите колела с муфа на задната ос е опция. Трансмисията вече има 7 режима на работа, които се сменят от шайба на централния тунел - Standard, Sport, Eco, Snow, всъдеходни Sand и Mud/Rut, както и за теглене - Tow. Засега не се съобщава дали кросоувърът ще получи и хибридна версия, която се оказа провал при предишното поколение.

Още снимки на всъдехода - вижте в галерията:

В стандартното оборудване влиза фирменият комплекс Nissan SafetyShield 360, който включва 10 въздушни възглавници, система за аварийно спиране, следене на маркировката и автоматично превключване на дълги светлини. По-скъпите версии получават система ProPilot, която представлява адаптивен круиз-контрол с функция за поддържане на лентата на движение. Новият Pathfinder има и централна въздушна възглавница между предните седалки, която предпазва седящите от сблъсък помежду им при катастрофа.

Снимки: Nissan

fallback
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    Да ми даваш за пример Европейски недоразумения трябва да имаш сериозени психични отклонения.
  • #6
    анонимен ( преди 3 години )
    *** Балкански пак се изакал на метеното.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Поредният автомобил за който се пише, но не се предлага от поне няколко години на родния пазар.
  • #4
    fermera ( преди 3 години )
    Голямото постижение е замяната на вариаторната трансмисият с 9 степенен автомат!
  • #3
    Д-р Исня ( преди 3 години )
    Въй и навигацията. Напомня ми на Симбиана на Нокия 5800. Когато се научат на безрамков дизайн, хората вече няма да предлагат дисплей в моделите си, ами холограми.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Дано не е трошлив като стария
  • #1
    анонимен ( преди 3 години )
    мъжествен и бутален?по-скоро зализан като хлапак
fallback
Последни