Концернът Daimler предприема нова стратегия за развитие и подобряване на ефективността, като част от нея ще бъде смяната на името на корпорацията. Така, автомобилният производител вече ще се казва Mercedes-Benz, на името на най-известните си автомобили.
Освен това, ръководството на компанията възнамерява да отдели като различна фирма производството на тежкотоварни машини Daimler Trucks. Решението е взето, тъй като, според компанията, автомобилите и лекотоварните машини Mercedes-Benz и камионите и автобусите на Daimler са различни бизнеси със специфични клиентски групи, технологични подходи и капиталови нужди.
С тези ходове, (бившият) Daimler възнамерява да се фокусира по-прецизно върху нулевите емисии и новите технологии. Шефът на компанията Ола Калениус заявява, че "двете компании оперират в индустрии, които са изправени пред основни технологични и структурни промени и сме убедени, че независимият мениджмънт ще им позволи да работят дори по-бързо, да инвестират по-амбициозно, да търсят различни кооперации и по този начин да са значително по-гъвкави и конкурентни".
Описаните ходове са доста важни, макар да не са особено изненадващи. Всяка от досегашните дивизии знае най-добре, как да обслужва клиентската си база и ще може да се фокусира върху това още по-съсредоточено. И при леките коли, и при тежкотоварните машини целта е преминаване към електрификация и автономно управление.
Конкретно Daimler Trucks вече е най-големият производител на камиони и автобуси в Европа, Деверна Америка и Азия. Компанията напредва сериозно с проучвания и разработки в посока електрически машини, такива с горивни клетки и автономно шофиране. При леките коли също се действа сериозно в тези насоки.
За да стане всичко гореописано факт, обаче, ще трябва да бъде взето финално решение, след събрание на акционерите на Daimler, планирано за третото тримесечие на годината. Дотогава, германският гигант ще продължи да оперира както и до момента.