IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Daimler прекрати отношенията си с руски производител

Производството на компанията ГАЗ "не отговаряло на очакванията на клиентите"

Компанията Mercedes-Benz официално обяви прекратяване на сътрудничеството си с руската група ГАЗ. Всъщност, производството на миниванове и товарни бусове Mercedes-Benz Sprinter Classic в завод на ГАЗ в Нижни Новгород беше спряно още преди 2 години, но се очакваше, че то ще бъде възобновено.


Mercedes-Benz Sprinter


От прес-службата на концерна Daimler, който е собственик на компанията Mercedes-Benz, посочиха причините за развалянето на споразумението с руския производител. Основната е, че произвежданият в Русия Mercedes-Benz Sprinter Classic "не отговаря на очакванията на клиентите". Германската фирма обаче ще продължи да обслужва всички произведени бусове и миниванове.

Споразумението за производството на второто поколение на Mercedes-Benz Sprinter в Нижни Новгодород беше подписано през декември 2010 година, а работата започна през 2013 година. Daimler инвестира в проекта повече от 100 млн. евро, а Групата ГАЗ - над 90 млн. евро.

Истинската причина за разрива между Daimler и групата ГАЗ са американските санкции срещу собственика на машиностроителния завод - бизнесмена Олег Дерипаска. Затова и производството на Mercedes-Benz Sprinter Classic в завода в Нижнем Новгород беше прекратено още през 2018 година, веднага след като Министерството на финансите на САЩ включи групата ГАЗ в списъка с компании, които подлежат на санкции.

Ограниченията срещу руския производител още не са станали факт, тъй като е търсят други начини за решаване на проблема. Забавянето обаче накара Daimler да се откаже от съвместния си проект за ГАЗ, а Volkswagen да прекрати доставката на дизелови двигатели за модела "ГАЗела".

Снимка: Mercedes-Benz

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 1 rate down comment
    eddim ( преди 3 години )
    Едно пояснение се налага поради факта, че от статията не става ясно за какво иде реч. Всъщност Даймлер дълго време бе една от малкото големи автомобилни компании, които нямаха собствен завод в Русия. Така произвото се осъществяваше в сътрудничество с някои руски производители и засягаше определени модели. От миналата година Даймлер разполага с изцяло нов собствен завод в Москва. Поради тази причина има промяна в пазарната стратегия, като производството постепенно се прехвърля в новия завод.
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Добруджанеца ( преди 3 години )
    Според германската ARD в Евро съюза за последните 5 години са емигрирали 10 млн. от трети страни а в Руската федерация 16 млн.Цял час търсеха какво толкова има там че да има емигрантски поток по голям отколкото към Западна Европа. Дори и тук в статията се намеква че не е заради толкова заради качеството а по скоро заради глупавите санкции
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    4-тия е от Язовир Копринка, че не е излезнало в Заглавието
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Ама знаеш ли колко ми пука за Русия? Те ако бяха привлекателни нямаше да са икономика колкото Италия. В цял свят се правят коли и камиони, и в Мексико Фолксваген сглобява, и в Индия Сузуки има заводи, във Виетнам се сглобяват и т.н. Какво я подчертаваш Русия все едно е някакво изключение, голям пазар са, затова се инвестира. Що не направят в Люксембург, щото не са пазар, а стандартът им е в пъти по-хубав от бедна Русия.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    един друг ( преди 3 години )
    Мда, толкова бягат от Русия, че мин. година Даймлер откри чисто нов завод там. Great Wall, GM, Hyundai и FORD имат по няколко там. За фирмите произвеждащи бяла и черна техника да не говорим, или тези които произвеждат автомобилни системи и компоненти, като BOSCH например. ;)
  • #5
    7 rate up comment 1 rate down comment
    До 2-рия ( преди 3 години )
    А ти не знаеш ли,че Мерцедес сглобяват камионите си в Турция от много години? Ивеко правят там бусове, Рено също. Ти не ги мисли. Русняците да му мислят как да изкарват пари,че петрола евтин.
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Ти /4-тия/ от язовир ( преди 3 години )
    Кви глупости говориш ти? Всичко,което ти се иска, ти го представяш като факт. Излез от филма,че ще ти се смеят някъде.
  • #3
    8 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    До 3 то пък Фи 35 ти е за пример като качество. Този най-невидим самолет/още го търсят на дъното на океана около Япония този "качественик". А, в Турция,защото на Мюмюн му плащат центове иначе Мюмюн в Германия с много евра,а в Русия най-изгодно,защото хем цивилизовано хем качествено. Блъфовете за пияните руснаци ги забрави,в Бг алкохолиците на глава от населението са много повече,а за германските пикльовци да не говорим.
  • #2
    10 rate up comment 7 rate down comment
    Истината ( преди 3 години )
    А сега ще ги сглобява някой Мюмюн в Коджаели....или Ескишехир. И ще бъдат със страшно качество !?
  • #1
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Митьо ( преди 3 години )
    Истинската причина е, че като се сглобяват коли от кьор кютюк пияни руски *** няма как да има качество.