fallback

Renault и Daimler пестят пари с нов общ модел

Двете компании се готвят да въстановят партньорските си отношения

Френският производител Renault търси всякакви начини за намаляване на разходите, като именно с такава цел води преговори с германския концерн Diamler за съвместна разработка на нов голям товарен фургон. Подобен проект ще даде импулс на сътрудниеството между двата автомобилни гиганта, което по-рано претърпя неуспех, съобщава агенция Reuters.

Сътрудничеството на Renault с Mercedes-Benz започна през 2010 година, но съвместните разработки намаляха след решението на Daimler за отказ от закупуването на дизелови двигатели на френската компания. Това породи сериозни въпроси за бъдещите отношения между двата производителя, които обаче явно са загърбили различията и може отново да обединят сили.

Твърди се, че двете компании ще разработят съвместно следващото поколение на товарния Renault Master, който сега се произвежда във Франция. Преговорите вече са в разгара си, но представители на Renault и Daimler отказват коментар по темата.

Търсенето на големи товарни бусове се увеличи по време на ограниченията, наложени в Европа заради COVID-19, тъй като интересът към доставките на стоки по домовете нарасна знаително и това помага на компаниите, предлагащи тази услуга. А големият фургон Master е идеален за градски условия.

Освен това, Renault се слъсква със силна конкуренция в сегмента. Ford Motor Co и Volkswagen AG обявиха, е в рамките на сътрудничеството си ще разработят и произведат два такива модела. Новият концерн Stellantis NV, образуван от сливането на Fiat Chrysler и Peugeot PSA, също отделя специално внимание на този клас автомоили.

По-рано Daimler си сътрудничеше с Volkswagen за разработката на голям товарен бус, унифицран с Mercedes-Benz Sprinter, но в един момент двата концерна прекратиха съвместния си проект.

fallback
  • #7
    Ха ха ха! ( преди 3 години )
    На Пепи Шекера му се иска като кара неуДачията да си мисли, че е в Мерцедес! ))))
  • #6
    Факт!-тически ... ( преди 3 години )
    сериозно увредените от системно ползване на рено/неудачия стигат до потресаващи "открития", като: "Рено" са едни от лидерите на този пазар..."Всъщност рено са "лидери" само в класациите по здравина и надеждност, където вече над 15год. заемат твърдо последните места! Напоследък се прочуват и с факта, че не могат да преодолеят лосовия тест с повече от 72-74км/ч...т.е. смъртно опасни на пътя!
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Нормално, всички фирми произвеждащи товарни автомобили решиха да минат на електрически към 2030. Дотогава няма смисъл да разработваш нов, вземаш от партньора.
  • #4
    Питанка ( преди 3 години )
    "Рено" ли искат или"Мерцедес"?Защото"Рено" са едни от лидерите на този пазар,така че има нещо съмнително... Айде, да не разлайваме кучетата, че те само това чакат...
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Нали новата S-класа е 60% Рено. Какво си говорим повече!
  • #2
    Всъщност... ( преди 3 години )
    ни мерц ни рено.
  • #1
    жалко но факт ( преди 3 години )
    И ще е изграден на базата на модел "Дачия " подготвен от китайския клон на дружеството. После ще му сложат една цена от 40 000? за базовата версия на модела , заради емблемата и премиум шумът на затварящите се врати.
fallback
Последни