Хомологацията на машини за различни състезания ни е дала някои от най-добрите автомобили, виждани по пътищата. А какво имаме предвид под хомологация? В случая става въпрос за това, че много състезателни серии изискват участващите в тях коли да бъдат налични в известни количества като модели за частни клиенти, с регистрация за движение по обществените пътища.

По горепосочените причини, понякога в гамите на автомобилните производители се появяват някои наистина специални модели. Обикновено, те са сред най-бързите и най-мощните екземпляри, а нерядко се предлагат в доста лимитиран тираж, само и само да покрият изискванията на дадена организация да излязат на състезателните трасета.
За щастие, подобни ходове от страна на производителите са довели до появата на някои от най-вълнуващите коли на света. Нека ви разкажем за най-интересните от тях.
19 "цивилни" версии на състезателни машини (ГАЛЕРИЯ):
С идеята да се противопостави на Lotus, Mercedes и Porsche в шампионата FIA GT през 1997, Panoz ангажира Reynard Motorsports за разработването на Esperante GTR-1. Състезателната версия имала само бледи прилики с легалната машина на Panoz, като запазила концепцията за двигател, разположен зад предния мост. Това бил и единственият участник с предноразположен мотор в класа, макар оригиналния 4,6-литров V8, за сметка на 6-литров агрегат от Roush Racing.
Само една хомологирана кола трябвало да бъде произведена за допускане до участие в състезания, като единственият Esperante GTR-1 бил запазен от собственика на компанията. За състезания били конструирани 6 машини.


0