Хомологацията на машини за различни състезания ни е дала някои от най-добрите автомобили, виждани по пътищата. А какво имаме предвид под хомологация? В случая става въпрос за това, че много състезателни серии изискват участващите в тях коли да бъдат налични в известни количества като модели за частни клиенти, с регистрация за движение по обществените пътища.

По горепосочените причини, понякога в гамите на автомобилните производители се появяват някои наистина специални модели. Обикновено, те са сред най-бързите и най-мощните екземпляри, а нерядко се предлагат в доста лимитиран тираж, само и само да покрият изискванията на дадена организация да излязат на състезателните трасета.
За щастие, подобни ходове от страна на производителите са довели до появата на някои от най-вълнуващите коли на света. Нека ви разкажем за най-интересните от тях.
19 "цивилни" версии на състезателни машини (ГАЛЕРИЯ):
Рали "Дакар" има заслужената репутация на едно от най-тежките и предизвикателни състезания в света. Лудостта по супермощни прототипи обхваща и пустинния маратон, което принуждава организаторите да въведат хомологация за автомобилите, с цел изравняване на силите и намаляване на рисковете. Така, за да може да се включи в надпреварата, Mitsubishi създава модела Pajero Evo, който е базиран на второто поколение Pajero с къса база.
Машината използва 3,5-литров V6 двигател с мощност от 280 конски сили, диференциали с ограничено приплъзване отпред и отзад, както и окачване с по-дълъг ход. От модела за клиенти са произведени 2500 бройки, всички с десен волан - за европейските водачи се предлагал заводски кит за обръщане на дирекцията. Резултатът - началото от серия 12 титли от "Дакар".


0