Хомологацията на машини за различни състезания ни е дала някои от най-добрите автомобили, виждани по пътищата. А какво имаме предвид под хомологация? В случая става въпрос за това, че много състезателни серии изискват участващите в тях коли да бъдат налични в известни количества като модели за частни клиенти, с регистрация за движение по обществените пътища.
По горепосочените причини, понякога в гамите на автомобилните производители се появяват някои наистина специални модели. Обикновено, те са сред най-бързите и най-мощните екземпляри, а нерядко се предлагат в доста лимитиран тираж, само и само да покрият изискванията на дадена организация да излязат на състезателните трасета.
За щастие, подобни ходове от страна на производителите са довели до появата на някои от най-вълнуващите коли на света. Нека ви разкажем за най-интересните от тях.
19 "цивилни" версии на състезателни машини (ГАЛЕРИЯ):
Audi Quattro прави революция в рали-надпреварите с 4х4 задвижването си, но конкуренцията не изостава и това кара германската марка да измисли нещо още по-добро. Така се появява Sport Quattro, чиято колесна база е по-къса с 32 см, за да бъде машината по-гъвкава. Моделът е с 2,1-литров 5-цилиндров двигател, който е с леко по-малък капацитет от този, вграждан в "цивилния" модел Quattro, за да може да се справи с техническите изисквания за състезанията. И докато версиите за клиенти са с мощност от около 320 конски сили, тези за рали стигали до 450 и дори до 500 "кончета".
Сред другите промени в Sport са по-скосено предно стъкло, за да се редуцират отблясъците и преместване на акумулатора в багажника, за по-добро разпределение на масите. Някои елементи са изработени от кевлар и алуминий, вместо стомана, за да се намали теглото. Общо 224 Sport Quattro са произведени, като 164 са продадени на клиенти.