fallback

Защо задното предаване е за предпочитане през зимата?

Някои шофьори все още се страхуват от този тип задвижване, категорични са експертите

Кое задвижване е по-добро е вечен спор между привържениците на автомобилите с предно предаване и тези, които предпочитат работещ заден мост. Битката на мнения се разгорещява особено през зимата, когато условията на пътя са по-трудни. Ако обаче нещата бъдат погледнати обективно, отговорът е само един, категорични са повечето експерти, като посочват задвижването към задните колела. Дали обаче наистина е така?

Твърди се, че шофирането на превозни средства със задно предаване през зимата е изключително опасно. Някои вероятно ще се съгласят с подобно мнение, но то е валидно, само ако зад волана седи човек без никакъв опит, който би имал проблеми и с управлението на автомобил със задвижване на предната ос.

Нормалните шофьори със сигурност ще оценят колко по-точна и по-отзивчива е системата за стабилизация на задните колела. И ако човек е внимателен и проявява здрав разум, трудно би изпуснал контрол върху автомобила. Дори най-малкото подхлъзване или поднасяне води до прекъсване на подаването на тяга, системата ESP се задейства и колата, сякаш нищо не се е случило, се връща по предишната траектория.

Същото важи и при завиване. Ако траекторията и скоростта са избрани правилно и човекът зад волана има мозък  в главата, тогава няма да възникнат проблеми. А всички възможни грешки ще бъдат коригирани от бдителната ESP.  Освен това, в опасна ситуация водачът може да свали крака си от газта и да се върне в посочената траектория. При предно предаване трябва да се подава газ, което ще бъде сериозен тест за мнозина.

Друго разпространено твърдение е, че колите със задно предаване засядат по-често, като то също е доста съмнително твърдение. Разбира се, съществува известен риск поради ненатоварения заден мост. Но при условие, че на автомобила са поставени добри гуми и системата за стабилизация работи (съответно може да се изключи), проблем не би трябвало да има.

Освен това, при подобни спорове мнозина забравят за предимствата на класическото задвижване. Например, автомобилите със задвижване на задния мост са несравнимо по-добри за управление. Те печелят и при стартиране от място, тъй при подаване на газ масата на автомобила се преразпределя, натоварвайки работната ос. Той я изтласква нагоре, което осигурява подобрено сцепление.

fallback
  • #54
    анонимен ( преди 3 години )
    До този с WRC и коли на предно и 4х4Коли на заднo: Sierra Cosworth, Escort Mark 2, Renault Alpine, Renault 5 turbo, легендарната Lancia Stratos и 037
  • #53
    DarthPlague ( преди 3 години )
    *** сър!
  • #52
    Бай Кузи с големите ( преди 3 години )
    Колата е като жената-трябва да се кара на предно,но от време на време да включваш и задното.
  • #51
    Fenn ( преди 3 години )
    Когато шофьора не става за нищо винаги колата му е виновна ! Както пише в темата ако имаш малко сиво вещество нито със предно нито със задно предаване ще имаш проблеми :) проблема е че масово се карат гуми на по над 10г и никой не си подбира пътя аз съм карал доста коли и бусове със предно и със задно предаване и никога несъм имал ядове нито съм закъсал и определено със задното за мен е доста по до ре защото имаш по голямо усещане и контрол над колата
  • #50
    AWD ( преди 3 години )
    При съобразяване с нивото от щеката за маслото , спрямо дълбочината на снежната покривка не е невъзможно с RWD
  • #49
    Varnata88 ( преди 3 години )
    Явно сте много запознати. Добре че БМВ - та Ви имат ESP че иначе досега щяха да Ви стържат от паважа. Да не говорим, че поне от 3 години няма зима.
  • #48
    Некой си ( преди 3 години )
    Защото с предно предаване си правиш задните гуми квадратни, докато се забавляваш! А със задно, се износват равномерно!
  • #47
    rashko__1960 ( преди 3 години )
    Със задно предаване, доста съм боксувал а с предно не
  • #46
    анонимен ( преди 3 години )
    ..... ако са поставени добри гуми .... Тогава предното предаване пак е по-добро.
  • #45
    анонимен ( преди 3 години )
    Така е, проблема при задното(според колата де) че е по-лека отзад. И от там и проблемите.Имах Омега, която е със задно предаване. През зимата на сняг проблеми никакви, като знаеш какво правиш.Сега имам Фронтера, е пак със задно + предно де, ноСе справям без проблем без да включвам двойното.
fallback
Последни