След няколко снежни дни българската зима се върна към двуцифрените положителни температури. Мимолетният сняг се оказа достатъчен да изпълним Facebook с хиляди оплаквания от нуждата да чистим колата, от състоянието на пътищата и така нататък. Но какво ли бихме казали, ако ни се наложи да поддържаме автомобил и да шофираме при постоянни температури от порядъка на 40 и дори 50 градуса под нулата?
Няколко журналисти от авторитетното руско списание "За рулем" решиха да проверят на практика и заминаха да тестват Renault Captur и Arkana в самия "Полюс на студа" - сибирския район около Якутск и Оймякон, минавайки по легендарното трасе Колима Р504. Ето какво показа техният опит за използването на автомобил в екстремни студове.
Как се кара кола при 50 градуса под нулата (ГАЛЕРИЯ):
Каквито и мерки да вземете двигателят да не замръзне, останалите компоненти неизбежно го правят. Окачването, кормилната уредба и ремъците се вкочаняват и ако просто запалите колата и потеглите, ще се натрошат - съвсем буквално. Гумените уплътнения и гарнитури губят еластичност и протичат.
Даже гумите са се вкочанили и са загубили форма - налага се първите трийсетина минути да се движите съвсем бавничко.
"Сталактит" като този на снимката се образува само за час, след като угасите двигателя. До сутринта ще е станал сталактон - до земята.