След няколко снежни дни българската зима се върна към двуцифрените положителни температури. Мимолетният сняг се оказа достатъчен да изпълним Facebook с хиляди оплаквания от нуждата да чистим колата, от състоянието на пътищата и така нататък. Но какво ли бихме казали, ако ни се наложи да поддържаме автомобил и да шофираме при постоянни температури от порядъка на 40 и дори 50 градуса под нулата?
Няколко журналисти от авторитетното руско списание "За рулем" решиха да проверят на практика и заминаха да тестват Renault Captur и Arkana в самия "Полюс на студа" - сибирския район около Якутск и Оймякон, минавайки по легендарното трасе Колима Р504. Ето какво показа техният опит за използването на автомобил в екстремни студове.
Как се кара кола при 50 градуса под нулата (ГАЛЕРИЯ):
На много места по страховитото някога трасе Колима Р504 са се появили асфалтови участъци, мостове и други модерни пътни съоръжения. Но прекосяването на могъщата река Лена се прави, както винаги се е правело - директно по леда. Както отбелязват руските колеги, странна е мисълта, че през ХХI век може да съществува 300-хиляден град, до който може да се стигне само по замръзналата повърхност на реката. Но все пак това е Сибир. Впрочем ледът е толкова корав, че издържа спокойно машини с тегло 30 тона.
Близките ВЕЦ насищат въздуха с влага, която мигновено полепва по стъклата като напълно непрозрачен слой лед. Чистачки при такива условия не се използват.