След няколко снежни дни българската зима се върна към двуцифрените положителни температури. Мимолетният сняг се оказа достатъчен да изпълним Facebook с хиляди оплаквания от нуждата да чистим колата, от състоянието на пътищата и така нататък. Но какво ли бихме казали, ако ни се наложи да поддържаме автомобил и да шофираме при постоянни температури от порядъка на 40 и дори 50 градуса под нулата?
Няколко журналисти от авторитетното руско списание "За рулем" решиха да проверят на практика и заминаха да тестват Renault Captur и Arkana в самия "Полюс на студа" - сибирския район около Якутск и Оймякон, минавайки по легендарното трасе Колима Р504. Ето какво показа техният опит за използването на автомобил в екстремни студове.
Как се кара кола при 50 градуса под нулата (ГАЛЕРИЯ):
Най-добрият вариант е автомобилът да нощува в отопляем гараж, но предлагането е малко, а цената - висока (450-500 лева месечен наем). Популярните в Канада и Скандинавия електрически нагреватели за мотора тук са рядкост, защото няма къде да се включват. Повечето хора прибягват към специалните автомобилни покривала - тук ги наричат палатки. Нахлузват се върху целия автомобил веднага след изключване на двигателя, като само тръбата на ауспуха се извежда отвън. Възможността за дистанционно стартиране на двигателя е много важна - по-съвременните модели я имат, при по-старите може да се монтира допълнителна система. Идеята е два-три пъти на нощ двигателят да се припалва.
Изписването на номера върху "палатката" се прави не толкова за да разпознаете кой е вашият автомобил, колкото за да не ви я откраднат.