След няколко снежни дни българската зима се върна към двуцифрените положителни температури. Мимолетният сняг се оказа достатъчен да изпълним Facebook с хиляди оплаквания от нуждата да чистим колата, от състоянието на пътищата и така нататък. Но какво ли бихме казали, ако ни се наложи да поддържаме автомобил и да шофираме при постоянни температури от порядъка на 40 и дори 50 градуса под нулата?
Няколко журналисти от авторитетното руско списание "За рулем" решиха да проверят на практика и заминаха да тестват Renault Captur и Arkana в самия "Полюс на студа" - сибирския район около Якутск и Оймякон, минавайки по легендарното трасе Колима Р504. Ето какво показа техният опит за използването на автомобил в екстремни студове.
Как се кара кола при 50 градуса под нулата (ГАЛЕРИЯ):
Преди зимата автомобилите се зареждат с качествен антифриз и с ново, "зимно" масло - задължително синтетика с нисък вискозитет, независимо от двигателя. Предната решетка се покрива (както едно време у нас слагаха картони отпред на москвичите), а тръбата от въздухозаборника се откача, така че в двигателя да постъпва въздух от пространството под капака - така кондензатът е по-малко.