След няколко снежни дни българската зима се върна към двуцифрените положителни температури. Мимолетният сняг се оказа достатъчен да изпълним Facebook с хиляди оплаквания от нуждата да чистим колата, от състоянието на пътищата и така нататък. Но какво ли бихме казали, ако ни се наложи да поддържаме автомобил и да шофираме при постоянни температури от порядъка на 40 и дори 50 градуса под нулата?
Няколко журналисти от авторитетното руско списание "За рулем" решиха да проверят на практика и заминаха да тестват Renault Captur и Arkana в самия "Полюс на студа" - сибирския район около Якутск и Оймякон, минавайки по легендарното трасе Колима Р504. Ето какво показа техният опит за използването на автомобил в екстремни студове.
Как се кара кола при 50 градуса под нулата (ГАЛЕРИЯ):
За експеримента единият от тестовите Captur е оставен през нощта извън гаража, на минус 52 градуса. На сутринта автомобилът успява да запали, за изумление на местните хора, и след половин час вече е загрял.
Друг от автомобилите обаче започва да губи масло - от студа е заминало уплътнението на масления филтър. Оказва се, че този Captur не е бил добре подготвен - одеалото не покрива целия мотор, а и предният въздухозаборник не е изцяло запушен. Под капачката на маслото се е образувал лед.