След няколко снежни дни българската зима се върна към двуцифрените положителни температури. Мимолетният сняг се оказа достатъчен да изпълним Facebook с хиляди оплаквания от нуждата да чистим колата, от състоянието на пътищата и така нататък. Но какво ли бихме казали, ако ни се наложи да поддържаме автомобил и да шофираме при постоянни температури от порядъка на 40 и дори 50 градуса под нулата?
Няколко журналисти от авторитетното руско списание "За рулем" решиха да проверят на практика и заминаха да тестват Renault Captur и Arkana в самия "Полюс на студа" - сибирския район около Якутск и Оймякон, минавайки по легендарното трасе Колима Р504. Ето какво показа техният опит за използването на автомобил в екстремни студове.
Как се кара кола при 50 градуса под нулата (ГАЛЕРИЯ):
Бензиностанциите са рядкост - понякога на по 500 км една от друга - затова се зарежда при всеки удобен случай, независимо дали резервоарът ти е празен или три четвърти пълен. Повечето станции са на никому неизвестни фирми, но фалшиво или кръстено с вода гориво тук няма да намерите - предлагането му в такива условия е близко до опит за убийство. Литър бензин А92 струва 65 рубли - около лев и трийсет. На много от бензиностанциите не работят помпите и се налага да се налива с ръчната помпа - не е проблем, ако зареждате 50 литра в автомобил, но ако карате камион с 500-литров резервоар?