След няколко снежни дни българската зима се върна към двуцифрените положителни температури. Мимолетният сняг се оказа достатъчен да изпълним Facebook с хиляди оплаквания от нуждата да чистим колата, от състоянието на пътищата и така нататък. Но какво ли бихме казали, ако ни се наложи да поддържаме автомобил и да шофираме при постоянни температури от порядъка на 40 и дори 50 градуса под нулата?
Няколко журналисти от авторитетното руско списание "За рулем" решиха да проверят на практика и заминаха да тестват Renault Captur и Arkana в самия "Полюс на студа" - сибирския район около Якутск и Оймякон, минавайки по легендарното трасе Колима Р504. Ето какво показа техният опит за използването на автомобил в екстремни студове.
Как се кара кола при 50 градуса под нулата (ГАЛЕРИЯ):
Температури от порядъка на -50 градуса по Целзий се случват всяка зима в тези части на Сибир, и на местните хора им се е наложило да измислят какво ли не, за да поддържат автомобилите си работещи.
Тук хората по улиците се обличат по принципа на зелката - колкото повече пластове дрехи, толкова по-добре. Нещо подобно се прави и с автомобила.
Задължителна практика преди сибирската зима е да се залепи второ предно стъкло върху първото. За целта се използва просто по-качествен двустранен скоч, но се иска и майсторлък. Майсторите взимат за услугата по 1500 рубли - около 30 лева. Второто стъкло помага салонът да съхрани топлината, и предпазва основното стъкло, което иначе би се напукало от голямата амплитуда между външната и вътрешната температура.