IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новото Renault 5 ще струва 20 000 евро

Излизането му на пазара означава край на Zoe и нова стратегия за Clio

Новото Renault Clio ще следва стратегията на оригиналния модел от 80 те, което означа, че ще получи неговия дизайн и ще се продава на достъпна цена, въпреки че ще бъде с електрическо задвижване. Това разкри пред Auto Express главният изпълнителен директор на Renault Group – Лука де Мео, според когото възроденият хечбек струва между 20 000 и 30 000 евро в зависимост от оборудването.


Renault 5 Prototype


Според шефа на френския производител, бъдещият електрически хечбек няма да бъде конкурент на премиум-модели като MINI Electric или Honda E. Де Мео е категоричен, че мисията на тази кола е да покаже достъпността на електрическите технологии в Европа, като едновременно с това тя ще трябва да донесе и печалби на марката. Босът на Renault допълни, че грешките, които е направил при пускането на пазара на третото поколение на Beetle, докато е работил във Volkswagen, и последвалия успех на възродения Fiat 500 след преминаването му в италианската компания ще му помогнат при Renault 5.

„Когато пускахме третото поколение на Beetle си мислех, че мога повторя успеха на оригинала. Виждах тази кола като емблематичен продукт, който всички познават. Отидох при Борда на директорите и ги убедих, че трябва да го направим. Стратегията ми проработи няколко години в САЩ, но не и в Европа. А причината е, че тази кола беше далеч от оригиналната концепция“, обяснява Де Мео.


Renault 5 Prototype


Той допълва, че си е научил урока и затова възроденият Fiat 500 е постигнал успехи. Затова и сега същият подход ще бъде използван при Renault 5, което ще отговаря на първоначалната концепция на модела. А тя е – добре познат на всички продукт, комбинират с достъпна цена.

Шефът на Renault разкри и как ще се отрази възраждането на легендарния модел на сегашните представители на марката в B-сегмента – популярното Clio и отлично продаващия се електромобил Zoe. Според Де Мео, бъдещето на Clio е свързано само с пазари, на които двигателите с вътрешно горене са разрешени.


Renault 5 Prototype


„Ясно е, че Европа отпада от сметките, тъй като няма как да направите малка кола с вътрешно горене печеливша, тъй като тя трябва да получи хибридни технологии, за да отговаря на стандартите. А това ще струва много пари“, обясни Де Мео.

Той не коментира бъдещето на Zoe, но вече е известно, че сегашното поколение на електромобила ще се произвежда до 2024 година. То няма да получи директен наследник, което означава, че именно Renault 5 ще заеме мястото му. Де Мео обаче потвърди, че серийният вариант на бъдещия електрически хечбек ще използва задвижването на показания прототип. А това означава избор от два електромотора – със 110 и 134 к.с., които ще се зареждат от батерия с 50 кВт/ч и ще осигуряват пробег от 400 км.

Снимки: Renaut

0 от 500