Голямата новина от BMW през последните дни е суперседана M5 CS, който вече ви представихме, но едновременно с него компанията представи и още няколко подобрения на актуалните си модели, като те включват както нови двигатели, така и допълнително оборудване. Те ще бъдат на пазари през март-април.
Два от най-популярните модели – 3- и 5-Series, получават базови хибридни версии. Така към сегашните BMW 330e, 530e и 545e, предлагани на пазара в Европа, се присъединяват 320e и 520e, които имат еднакъв силов агрегат. Той се състои от 2,0-литров бензинов турбодвигател със 163 к.с,. който работи с електромотор. Съвкупната мощност на системата е 204 к.с. и 350 Нм при 330e и 292 к.с. и 420 Нм при 520е
Батерията с капацитет 12 кВт/ч трябва да осигури пробег от 41-48 км само на електричество, като двете нови версии ще се предлагат както като седан, така и като комби, което във варианта 320e ще може да се поръча със система за задвижване на четирите колела.
Купето BMW 4-Series (на снимката) получава нови дизелови версии, като в гамата са добавени две модификации с редови 6-цилиндрови мотори с обем 3,0 литра. При 430d xDrive той развива 286 к.с., а при BMW M440d xDrive мощността му достига 340 к.с. В базовото оборудване освен задвижване на четирите колела влиза и 8-степенен автомат. По-мощният вариант ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,7 секунди (за сравнение бензиновото купе M440i xDrive с 374 к.с. се нуждае от 4,5 секунди).
Задвижване на четирите колела вече може да се поръча и за BMW 220i Gran Coupe (2,0 литра, 178 к.с.), което досега беше само с две водещи колела. Така броят на модификациите на 2-Series със система xDrive вече е увеличен до три.
Флагманът BMW 7-Series (на снимката) също получава подобрения, като вече още в базовия вариант е включено шаси със завиващи задни колела Integral Active Steering, което досега беше само опция. При по-ниска скорост задните колела се насочват в посока, противоположна на тази на предните, за да се подобри управляемостта. При висока скорост колелата са синхронизирани за повишаване на стабилността.
Снимки: BMW