fallback

На колите вече им е тясно в гаражите!

Габаритите на новите модели растат и това се оказва проблем за потребителите

Малкият гараж все по-сериозен проблем за собственик на автомобила, защото новите модели стават все по-дълги и по-широки. А повечето гаражи са строени спрямо предишните размери и съответно не растат с тях, показва изследване на германския автомобилен клуб ADAC.

Анализът на базата данни от автомобили в Германия сочи, че в някои категории все още има тесни и ниски модели. ADAC е направил списък на всички автомобили, чиято широчина с огледалата не надвишава 1,90 метра, а дължината е не повече от 4,70 метра. Включени са както нови модели, така и превозни средства, произведени след 2010 година.

Повечето от тесните нови автомобили с широчина под 1,90 метра за електромобили. „Най-слабият“ е двуместното Renault Twizy, което е широко 1386 мм. След него се нарежда Daihatsu Copen - малък роудстър от 2010 година с широчина 1644 мм. Следват Chevrolet Matiz и Spark (1725 мм), както и Smart fortwo, който в поколението от 2010 година е широк 1750 мм, а през 2014 година „пораства“ до 1893 мм.

С ограничение за широчина до 1900 мм (заедно с огледалата) се справят още популярните малолитражки Fiat 500 (1900 мм), Kia Picanto (1880 мм) и Suzuki Swift (1875мм), както и малкият хечбек Citroen C3 (1877 мм) и всъдеходът Suzuki Jimny (1870 мм).

Други автомобили обаче растат на широчина и това се оказва проблем при влизането им в гараж. Пример за това е VW Golf, при чието първо поколение широчината е 1,80 метра, а при сегашното, осмо поред, тя достига 2,07 метра. Затова и ADAC призовава производителите да удържат увеличаването на размерите, тъй като вече дори компактни модели, които са предназначени за втора кола в семейството, често са достатъчно големи, че да се използват и като основен автомобил.

В същото време, потребителите трябва да бъдат наясно, че широчината на даден автомобил, посочена от производителя, не включва външните огледала. Затова е добре, преди покупката на нова кола те да знаят точните размери на мястото, на което ще паркират. И съответно да добавят още пространство, за да може вратите да се отварят спокойно.

Снимки: ADAC

fallback
  • #13
    край ( преди 3 години )
    Малката кола е свобода в големия град.Данъците освен върху замърсяването трябва да са в зависимост и от площта която заема колата и теглото с което амортизира пътя.С ауди А8 можеш да обикаляш 20минути преди да намериш къде да пракираш в центъра дългия шлеп. Със сузуки суйфт проблем няма.Ама били опасни малките коли. Ми опасни са щото има по 2.5 тона джипки. Я всички да се вталят на 1т. и няма да са опасни.
  • #12
    анонимен ( преди 3 години )
    И друг път съм споменавал- като погледна през балкона и има паркирани 3-4 "Опел Астра" и нагледно виждам разликите в габаритите през последните 30 години
  • #11
    анонимен ( преди 3 години )
    Мутра седи пред гаража с жипа и с един чук бие тавана... минава един и вика що удряш тавана? - еми не влиза в гаража.. - а защо не му спаднеш гумите? - еми той не влиза отгоре, не отдолу... :)))
  • #10
    анонимен ( преди 3 години )
    местата за паркиране на автомобилите не се проектират към съответния автомобил който притежаваш а към единни международни стандарти от минимум 22 кв.м. като се включват и кв.м за маневриране и свободно отваряне на вратите от 80 см. и преминаване отпред и зад автомобила общо взето 6 на 3 и половина са достатъчни дори и за F сегмента
  • #9
    анонимен ( преди 3 години )
    Напоследък догониха, но Голф по принцип е тясна кола в сегмента.
  • #8
    до5 ( преди 3 години )
    Че има някакви изисквания -има, но въпроса е от кога не са актуализирани , особено за паркоместата?
  • #7
    Депутат ( преди 3 години )
    Ох, напоследък и аз едва се събирам в седалката у парламента, ама то голямо плюскане падна. Бааа...
  • #6
    :) ( преди 3 години )
    Точно - пасивната безопасност се подобрява, това си идва с цена. Иначе и аз разширявах входа на гаража предин няколко години...
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    има нормативни изисквания за място за паркране или гариране които никой не спазва
  • #4
    Точно ( преди 3 години )
    Новите коли са големи само отвън а отвътре често са същите и дори по тесни от старите модели и имат много по лоша видимост. Затова и кросоовърите станаха популярни. И естествено новите коли са доста по тежки заради което им трябват по мощни двигатели, по силни спирачки и по големи гуми. Причината за всичко това е в съвременните изисквания за безопасност. Новите коли имат големи греди и зони за деформация които имат за цел да поемат кинетичната енергия при катастрофа.
fallback
Последни