IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо производителите лъжат за обема на багажника?

ADAC разкри измама от страна на почти всички компании

Размерът багажника играе важна роля при избора на определен модел автомобил. За много собственици е важно в него да се побират определени предмети - детски колички, строителни материали и др.


ADAC


Често обаче клиентът се доверява на производителя и след това остава разочарован, тъй като данните за обема на багажника се оказват неверни. За това предупреждават от германския автомобилен клуб ADAC. Експертите на организацията посочват, че разликата се дължи на липсата на стандартен метод в измерването на обема и компаниите си позволяват да мамят.

Някои производители, например, включват в обема на багажника мястото за резервната гума, която се намира под пода. Освен това, ръбовете на входа за вкарване на товарите са закръглени, което намалява възможността за поставяне на обемисти багажи.

От ADAC са въвели свои стандарти при измерване, като използват еднакви блокове пяна, а всички регулируеми компоненти (задните седалки, например) се поставят в едно и също положение. Тази процедура дава възможност за сравнение на обема на багажника при различните машини, като ясно се вижда и дали има разлика от посочените от производителя показатели.

Оказва се, че при някои модели отклоненията са огромни. Затова и от ADAC съветват потребителите да приемат информацията на производителя само като ориентир и преди покупка на автомобила да проверяват лично какви товари могат да се поберат в багажника.

Какво показа измерването на ADAC:

Модел                 Обем (производител)     Обем (ADAC)

Audi A4 Avant      495                                  380

Ford Focus (IV)    608                                  415

Kia Ceed Kombi   625                                  395

Mazda 6 Kombi    522                                  425

Mercedes CLA 
Shooting Brake    505                                   380

Peugeot 508 (II)
SW                       530                                   435

Subaru Outback  559                                    415

Volvo V60            529                                    385

VW Passat (B8)
Variant                 650                                    475

Dacia Duster (II) 413                                     410

Ford EcoSport    320                                     400

Honda CR-V (V) 561                                     510

Hyundai Tucson 513                                     425

Hyundai Santa Fe 625                                  495

Nissan Qashqai 430                                      300

Nissan Juke       422                                      365

Skoda Kodiaq    650                                      450

Suzuki Vitara     375                                      375

Tesla Model X    745                                      660

Toyota RAV4      580                                      470

Volvo XC90        721                                      475

VW Touareg       810                                      445

Toyota Camry    524                                       490

Mazda 3            351                                       325

Toyota Corolla  361                                        325

VW Polo (VI)    351                                        250

VW Golf (VIII)  381                                        305

0 от 500
  • #13
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Иван ( преди 3 месеца )
    Хонда cr-v пак са номер 1! С най- голям багажник!
  • #12
    17 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Производителите лъжат за обема на багажника, за обема на двигателя, за безопасността, за изгорелите газове, за показанията на таблото, за разхода на гориво, за материалите, за цената, за екологията, за.... Абе производителите по принцип лъжат. Особено швабите - най-големите мошеници в автомобилостроенето.
  • #11
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Има ли нещо за което фирмите и дилърите да не мамят?
  • #10
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Имах една малка кола и багажникът бе малък но удобен - доста кубичен и съответно куфарите заемаха доста добре мястото от край до край. Сегашната е с 4 врати и като отвориш е голям , но се оказва че пантите "падат " надолу и по този начин не използваш цялата височина .
  • #9
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Golf срещу Civic. Първият е по-къс със 20 см и по книжка има доста по-малък багажник. На практика, обаче, побират еднакво количество багаж.
  • #8
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Не е вярно, че няма утвърдена методика. Има, но не е задължителна. Тя използва именно паралелепипеди с различен, но стандартизиран размер. Производителят има право да си ги нарежда както си иска. Големите разлики идват от това, че при хечбеците методиката позволява добавяне на мястото над кората. Само че някои производители го смятат, а други не. Поне на всички немски автомобили в ценовата листа пише, че даденият обем е под кората.
  • #7
    23 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    На свалени седалки трябва да може да ляга блондинка. Останалият обем е бонус.
  • #6
    16 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Пак германците лъжат най-много.
  • #5
    12 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Човек, когато закупува автомобил, вижда багажника и преценява неговия обем. Няма голямо значение какъв обем е посочил производителят.
  • #4
    9 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 3 месеца )
    Прави ли ви впечатление какви огромни са разликите при Пасат, Шкода Кодиак и Волво? Около 200 и повече литра (при Volvo XC90 246, а при Тойота Камри само 35). Излиза, че плащате за кола с голям багажник, а получавате с малък. Вярно, че производителите дават оптималния обем, но купувача се интересува от реално използваемия, което съвсем не е едно и също.