Лада Нива, която през последните няколко години се наричаше Lada 4x4 по сложни търговски причини, несъмнено е един от най-успешните продукти на съветсткото автомобилостроене. Тя се произвежда без кой знае колко съществени изменения вече почти 43 години, от дебюта през 1977. За времето и средата си е била и доста напредничава - със самоносеща конструкция и постоянно 4х4 задвижване.
У нас, "Нива"-та има много фенове, но и не по-малко противници. Според едните, това е най-бюджетният офроудър, който може да предложи много за "без пари", а поред другите, това е поредният модел на Lada, който е с некачествена изработка и дори директно от шоурума трябва да се закара в качествен сервиз, където да се сменят различни кабели и маркучи.
Ние не можем да вземем отношение по въпроса, що се отнася до текущия модел, тъй като покрай новите екостандарти на ЕС тя вече не се предлага официално в България. Според вносителя това е временно, докато се получи нова хомологация. Междувременно за любителите на достъпния офроуд остава вариантът за покупка втора ръка - по автокъщите "Нива" се намира на всякакви цени между 1500 и 15 000 лева. Без да сме я тествали, не можем да кажем дали тази Лада си струва. Но ето какво мислят по въпроса колегите от авторитетното руско издание За Рулем, подбрали плюсовете и минусите на някогашния ВАЗ 2121.
Лада Нива на старо: плюсовете и минусите (ГАЛЕРИЯ):
През 2016 година, заводът модернизира окачването и спирачната система по 12 позиции, като замени лагерите на колелата, изискващи регулиране, с необслужваеми. Нещата се подобриха, но като цяло окачването се нуждае от преглед на всеки 40 - 50 хиляди километра.
Сред слабите места са самите пружини и амортисьори и сферичните шарнири. Ресурсът на консумативите на спирачната система е малък.
Внезапните откази на важни агрегати при малък пробег са редки. Но във всеки момент нещо може да бъде оборено от дребни неща: например моторчето за чистачки на предното стъкло или вътрешната вентилация.