Шефът на Volkswagen Group не загуби време да се закачи за новия план на Джо Байдън да замени автомобилите на федералните служби в САЩ е електромобили. Хербер Дийс заяви, че компанията му е готова да достави такива коли, макар Байдън изрично да спомена, че те трябва да са "произведени тук, в Америка, от американски работници".
За да отговори на изискванията, Дийс не пропусна да отбележи, че Volkswagen ID.4 ще се произвежда в завода на компанията в Чатануга, Тенеси от 2022 година, а по-натам може да добави и други еко модели. По този начин електромобилите на германците ще могат да се възползват от възможността да са част от флотилията от 645 000 машини, които федералното правителство възнамерява да придобие през следващите няколко години.
Както вече заявиха специалисти, най-важни и приоритетни за замяна са автомобилите на пощенските служби в САЩ. Там има над 141 000 ванове Grumman, които са на възраст над 28 години. Естеството на целите им и липсата на базови системи за сигурност като ABS и въздушни възглавници ги прави перфектния кандидат за първа вълна на електрификация.
Но, машините за американската поща трябва да са доста специфични, а Volkswagen за момента няма предложение, с което да отговори и може би няма да има интерес за подобна операция. От друга страна, германците имат партньорство с Ford, които биха могли да се възползват от електрическата им архитектура и да се пробват в сегмента.
Но и на "Синия овал" няма да му е лесно - General Motors вече създаде марка за специфични куриерски и пощенски автомобили, наречена BrightDrop. Rivian, които разработват новите ванове за доставка на Amazon, също лесно биха се включили в кампанията.
Извън пощенските машини, от Volkswagen ще имат възможност да се включат за доставките на някои от останалите половин милион електромобила, заявени в плана на Джо Байдън. Но дали германската компания, дори с производството си в САЩ, би имала шанс? Може би Дийс ще трябва да убеди американското правителство, че VW ще може да обслужва и сервизира автомобилите където и когато е нужно. Това ще е огромно предимство пред Tesla, например, които са силни конкуренти, но често имат проблем със сервизирането на автомобилите си.