fallback

Volkswagen се самопредложи за доставчик на Байдън

Германците припомниха на новия президент, че ID.4 ще се прави отвъд Океана

Шефът на Volkswagen Group не загуби време да се закачи за новия план на Джо Байдън да замени автомобилите на федералните служби в САЩ е електромобили. Хербер Дийс заяви, че компанията му е готова да достави такива коли, макар Байдън изрично да спомена, че те трябва да са "произведени тук, в Америка, от американски работници".

За да отговори на изискванията, Дийс не пропусна да отбележи, че Volkswagen ID.4  ще се произвежда в завода на компанията в Чатануга, Тенеси от 2022 година, а по-натам може да добави и други еко модели. По този начин електромобилите на германците ще могат да се възползват от възможността да са част от флотилията от 645 000 машини, които федералното правителство възнамерява да придобие през следващите няколко години.

Както вече заявиха специалисти, най-важни и приоритетни за замяна са автомобилите на пощенските служби в САЩ. Там има над 141 000 ванове Grumman, които са на възраст над 28 години. Естеството на целите им и липсата на базови системи за сигурност като ABS и въздушни възглавници ги прави перфектния кандидат за първа вълна на електрификация.

Но, машините за американската поща трябва да са доста специфични, а Volkswagen за момента няма предложение, с което да отговори и може би няма да има интерес за подобна операция. От друга страна, германците имат партньорство с Ford, които биха могли да се възползват от електрическата им архитектура и да се пробват в сегмента.

Но и на "Синия овал" няма да му е лесно - General Motors вече създаде марка за специфични куриерски и пощенски автомобили, наречена BrightDrop. Rivian, които разработват новите ванове за доставка на Amazon, също лесно биха се включили в кампанията.

Извън пощенските машини, от Volkswagen ще имат възможност да се включат за доставките на някои от останалите половин милион електромобила, заявени в плана на Джо Байдън. Но дали германската компания, дори с производството си в САЩ, би имала шанс? Може би Дийс ще трябва да убеди американското правителство, че VW ще може да обслужва и сервизира автомобилите където и когато е нужно. Това ще е огромно предимство пред Tesla, например, които са силни конкуренти, но често имат проблем със сервизирането на автомобилите си.

fallback
  • #11
    сепуко харакири ( преди 3 години )
    Като човек , който работи над 30 г в автомобилният бранш, мога отговорно да кажа,че новите коли, без значение какви са, са пълни ***.Всичко е направено евтино, чупливо,има много детайли и агрегати, които умишлено се правят за да се чупят.По сглобките вече няма дори болтчета, всичко е на клик, като ламинат.Коли като 123 и 124 на мерцедес, ауди 100,80,б4,ако щете дори една част от японците преди 30 години,мицубиши, хонда,вече няма и няма да има.Защото колите отдавна не се правят от инженери.
  • #10
    до 4 ( преди 3 години )
    Отдавна са факт частните зарядни мрежи: eCars, Eldrive, Finess Charging, EV Point, Voltspot, Bulcharge, Fullcharger Bulgaria и други като ABB и Ampeco. Почти на всяка регистрирана ел. кола се пада по една публична зарядна станция, а частните са в пъти повече. Хората с пари отдавна имат в автопарка си по една на ток като Tesla, Taycan и Jaguar i-Pace
  • #9
    TSLA ( преди 3 години )
    До 2022-ра петима Петко не чакат да строи завод. Най-добрият глокиерски бус е ARRIVAL ELECTRIC. В кабината можеш да стоиш прав и да караш прав.
  • #8
    VAYK ( преди 3 години )
    Яко са се смяли в администрацията на Хърбър! Той истински ги е забавлявал със своето предложение!
  • #7
    анонимен ( преди 3 години )
    VW да си мълчат, чв американците току виж пак ги хванали да лъжат с нещо по автомобилите им.
  • #6
    До 8 ( преди 3 години )
    Е защо да не се случи? Виждаме че качеството постоянно се подобрява. Всички помним как ръждясваха и как постоянно се чупеха автомобилите от 80-те и 90-те години. Тогава гаранциите на новите автомобили бяха по 1-2 години. Сега вече няма такива неща. Повечето производители днес вече дават 10-12 години гаранция на основната конструкция на автомобилите и 5-7 години за периферията. Тези гаранции ще се удвоят в следващите години. Това е свързано с новите политики за зелена икономика.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    В бъдеще ще е нещо нормално да си купиш употребявана електрическа кола на 1 милион километра. Качеството на материалите ще става все по добро. С масовото навлизане на алуминиевите и магнезиевите сплави, неръждаемите стомани, полимерните композити и новите видове високо устойчиви пластмаси просто стареенето и амортизирането на автомобилите ще е много бавно. Мисля че дори ще бъдат приети и закони които ще задължават производителите да дават поне 20 години гаранция на автомобилите.
  • #4
    До №5 ( преди 3 години )
    Амиго, ще има да почакаш докато германците станат 1 при масовите електромобили. Особедно пък ВАГен с ИД.3, въшка, която тежи 1800 кг! За софеуерните им неудачи пък няма смисъл да говорим. А да споменем ли, че един от най-важните компоненти като батерията, дори не се произвежда от германци? Освен е Аутобилд и някой други платени медии, скоро няма да ги видим първи.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    Въпрос на време е немците да станат номер едно и при електрическите автомобили.При втората употреба също ще е много интересен пазара тъй като електрическите коли поначало имат много по дълъг живот. Няма ги повечето консумативи които ги има при колите с ДВГ. Има само една голяма батерия, гуми, накладки и спирачна течност. Смяната на батерията въпреки че изглежда много скъпа на пръв поглед всъщност дългосрочно ще излиза по евтино от поддръжката на обикновена кола и ремонт на ДВГ.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    кой ще се засили да купува втора ръка електричка? и то в началото за безумни суми... после инфраструктурата за зареждане в БГ не позволява бърз растеж за момента.
fallback
Последни