IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Suzuki Swift или Honda Jazz на старо – кое да изберем?

За какво хвалят или критикуват своите коли собствениците на тези модели

Две японски компании показват не съвсем стандартен подход към компактните хечбеци, тъй като ги доближиха до популярните компактни миниванове. Реално погледнато, Suzuki Swift и Honda Jazz не са чак толкова често срещани, но си имат своите фенове. Освен това, на пазара на употребявани автомобили те се срещат на приемлива цена, което ги прави доста интересни.


Suzuki Swift vs Honda Jazz


В случая имаме бюджет от около 5000 евро (10 000 лева) и твърдо сме се насочили към малък японски автомобили, който трябва да бъде надежден и да не харчи много. Нека видим какво споделят собствениците на тези два модела, които вече са натрупали сериозен опит с тях през годините.

Suzuki Swift

В този ценови сегмент на първо място си струва да се обърне внимание на третото поколение на модела, произвеждано от 2004 до 2011 година. Това са автомобилите, които преобладават на пазара, като те са оборудвани с бензинови двигатели с обем от 1,2 до 1,6 литра и мощност от 90 до 125 к.с. Срещат се и бройки със задвижване на четирите колела, но те са рядкост.


Suzuki Swift


Сред скоростните класическата механика и автоматикът са приблизително еднакво популярни, като заемат около 80% от пазара. Вариаторът и роботизираната трансмисия си разделят останалите 20%.

За какво хвалят Suzuki Swift?

Управляемост, надеждност, видимост, динамика, светлини – това са на най-често споменаваните предимства.

Alex: „Много дълго чаках, когато трябва да сменя нещо различно от масло и накладки. Изкарах близо 6 години, преди да се наложи смяната на лагери на окачването. На 230 000 км ми се наложи и смяна на амортисьорите, като това общо- взето това беше всичко. Не кола, а приказка!“


Suzuki Swift

Viktor: „Впечатляваща управляемост и добра динамика. Освен това се паркира лесно като Smart, докато в същото време вътрешното пространство е неочаквано голямо. Сгъването на задните седалки превръща колата в малко коби. Най-важното обаче е, че за 3 години непрекъсната експлоатация не се е счупило нищо . Японската надеждност в действие".

Vlad: „Прекрасна и стилна кола, която е и доста просторна. В нея се побират петима души. Има и достатъчен багажник. Окачването е средно твърдо, ускорява енергично и спира отлично. Климатикът също работи много добре. Дори през зимата няма никакви проблеми. Не става за офроуд, но за града е идеала. Допълнителни екстри са много, но си заслужават парите. Изработката е много качествена“.

За какво критикуват Suzuki Swift?

Проходимостта, багажникът, изолацията и окачването са водещи в отрицателните отзиви.

Julia: „Купих колата на старо и я карах близо 2 години. Като цяло впечатленията ми са отвратителни. Още в началото ми се наложи смяна на съединителя, която никак не е евтина. Оказа се, че роботизираната скоростна кутия изисква регулиране на съединителя на всеки 5000 Ком, в противен случай то започва да отказва. Моята кола имаше и проблеми с боята“.


Suzuki Swift


AnaК: „Чисто женска кола, която използвах една година. При мен се наложи смяна на съединителя и трябваше често да се регулира скоростната кутия (б.а. - определено роботизираната трансмисия се оказва проблем при този модел), което не е приятно, тъй като гуми време. Дизайнът обаче ми хареса, а и плюсовете не бяха малка, така че я продадох с нежелание“.

Honda Jazz

В случая най-добре е да се обърне внимание на фейслифта на първото поколение, произвеждан от 2005 до 2008 година. На пазара на употребявани автомобили има достатъчно предложения от този модел. Същото се отнася и за третото поколение (от 2008 до 2010 годна), но те са по-скъпи и се срещат по-рядко.


Honda Jazz


Изборът при Jazz е по-скромен от този при конкурента, като двигателите също са с обем от 1,2 до 1,6 литра, но мощността им е по-малка – от 78 до 120 к.с. Опциите да трансмисия са механична (около 40%) и вариатор, като система за задвижване на четирите колела не се предлага. Въпреки това, малката кола е много обичана от клиенти вече повече от десетилетие и половина.

За какво хвалят Honda Jazz?

Надеждност, интериор, управляемост, ефективност, ликвидност - собствениците хвалят именно тези качества.

Nilolay: „Страхотна кола, което е направена от брилянтни инженери! Пъргав, икономичен, просторен автомобил, който е и много маневрен. Просто е идеален за града. Сменям само консумативи и сипвам бензин“.


Honda Jazz


Valery: „Колата е идеална за жена. Лесно е да свикнете с размерите и няма проблем с управлението. Изкарах две тежки зими с нея и нито веднъж не ме е подвела. Икономична е и работи много тихо. Моята специално е внос от Швейцария“.

l-s „Карах такава кола и преди, така че когато я купих, знаех какво да очаквам. Спортно оборудване, вариаторна скоростна кутия, електрически пакет и ниска позиция на седене – всичко това ми върши отлична работа. Салонът е удобен и мек, което прави пътуването още по-приятно – както в града, така и по магистрала“.

За какво критикуват Honda Jazz?

Динамика, светлини, видимост, окачване, звукоизолация - тези параметри определено разочароват собствениците.

Берлускони: „Много недостатъци. Слаб мотор от 78 коня, заради който ще помислите два пъти преди да тръгнете да изпреварвате. Пътувах с тази кола 2150 км от Италия и направо се измъчих. Седалките са неудобни и след няколко часа всичко те боли. Прозорците се потят, а резервоарът е само 40 литра. При 140 км/ч кола е неконтролируема, окачването твърдо, а воланът – недостатъчно информативен. Общо-взето, става само за града".


Honda Jazz

lillemeg meglille „Първият проблем при мен беше, че при влажно време в колата всички прозорци бяха постоянно замъглени. Климатикът помагаше само с пълна мощност и то само на предните прозорци. През зимата купето започва да замръзва, а това е огромен проблем, когато работният ви ден стартира в 6 часа сутринта. При минус 10 отказва да запали, въпреки че няма проблеми със стартера и акумулатора.

Извод

Прави впечатление, че отрицателните отзиви и при двата модела не са много и общо-взето не са и фатални, тоест лесно се решават. В случая Honda би трябвало да спечели с минимална разлика през Suzuki, но като цяло и двете коли получават добри оценки, така че ще трябва да се избира със сърце, а не с разум. Важно е обаче, преди това да се провери техническото състояние и сервизната история.

Снимки: Suzuki, Honda

0 от 500
  • #20
    0 rate up comment 1 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 1 месец )
    Разбира се да изберем поло.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Мирослав ( преди 1 месец )
    Карам Хонда джаз 1.4 2002 година и половина в Англия. Купих я на 64000 мили и до момента съм и навъртял 84000. Само магистрално каране , всеки ден по около 60 километра изминавам с нея , градско я карам малко. Изключително икономична. Откакто е в мене съм сменил веднъж свещи , задни лагери и биалетки, другото е масло и филтри. Слабо място - скоростната кутия започна отскоро да вие до 3та скорост , но все тая не ме притеснява изобщо. Половин литър масло от смяна до смяна доливам.
  • #18
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Фотис ( преди 1 месец )
    Имахме Хонда Джаз 1,2 бензин,2004 г.Жена ми я кара почти 4 год.С нея ходихме до Германия и обратно.Вярно,слаб мотор но много здрав и надежден автомобил.Преди една година жена ми реши да я смени и "отсече"-"Джаз-а го заменям само с Джаз".И така стана.Взехме 2008 пак 1,2 бензин 90 к.с.Много е доволна и си я кара с кеф.Така ,че Хонда си е ХОНДА:)))
  • #17
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Чук до 12 ( преди 1 месец )
    Абе ***, знаем, че като ги вземеш тия "премиуми" *** на пи 500 к, освен да станеш силно религиозен следсервиза им ( пада яко кръстене като евидиш фактурите ) друго не те очаква....)))) А да и ще ходиш в църквата бая честичко поне 2-3 пъти меесечно, ама с "премиум"....хи хи
  • #16
    9 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #12, за 10 бона каква С-класа или тройка каза ще си вземеш??? нищо по добро от 15 год. тоталщета италианка на 350.000 км закърпена в селски гараж. за тези пари има и по разумни опции от бракувани премиум милионници. аз бих добавил 3-4 хиляди за мазда 6 след 2013 с екстрички. толкова здрава немска кола НЯМА
  • #15
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Egalite ( преди 1 месец )
    За 7г експлоатация на Хонда Джаз Хибрид само смяна на масло!! 1път смяна на НАКЛАТКИ и преди 2г.допълване на фреон!!Хонда и на Луната пак е Хонда!!!!
  • #14
    3 rate up comment 1 rate down comment
    край ( преди 1 месец )
    Динамика при Сузуки Суифт с 1.2бенз - 90 к.с. НУЛА. Колата е чисто градска и женска с дълги скорости. Можеш да я караш с 60 на втора. Направена е жените да не превключват често че много мразят. Колата просто не върви- на магистрала трудно прави 140 км./час при все че е под 1тон. На жена ми беше 4х4 - само то се прави в Япония - другите в Унгария. Дизайна беше магнит за жените. Маневрена и къса достатачно ширака за града. За 70 х. километра от нова - ремонти на скоростна кутия и катализатора
  • #13
    12 rate up comment 2 rate down comment
    До #12 ( преди 1 месец )
    ШТе си вземеш... хахахахахаха ШТе ШТе
  • #12
    3 rate up comment 29 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    10 000 лева. Знаете ли какъв мерцедес це класа или бмв 3 ще взема. Ште ви се завие свят. Безмислена е статията пишат за да трупат трафик
  • #11
    11 rate up comment 2 rate down comment
    PK ( преди 1 месец )
    Има здрава ламарина.Майстора не ти се муси, защото е ремонтопригодна.И не ти е висока сметката в сервиз.Ако я поддържаш добре става и за града и извън него.Има много дразнещи неща, но за толкова пари- толкова кола.Все пак най-скъпите са поне два пъти по-евтини от мъниците в статията.