fallback

ЕС иска да замени дизеловите камиони с електрически

До 2030 година производителите трябва да пуснат на пазара 80 000 екологични превозни средства

Преминаването към електрически превозни средства ще се отрази не само на производителите на автомобили, но и камиони. Те също ще бъдат принудени да произвеждат напълно екологични машини, като вече се обсъждат и срокове за тяхното въвеждане на пазара.

Едно от последните проучвания сочи, че в момента по пътищата на СЕ се движат 6,2 милиона средно и тежкотоварни превозни средства. Средната и възраст е 13 година, а близо 98% от тях са с дизелови двигатели. И само 2300 камиона могат да се похвалят с екологичност и безопасност.

Това кара властите в СЕ да подготвят план, който предвижда пълен отказ от дизеловите камиони и тяхната замяна с екологично чисти модели. Още през 2030 година производителите ще бъдат задължение да пуснат на пазара 80 000 товарни машини с екологично чисти двигатели и отговарящи на изискванията за безопасност. Те ще бъдат първите, които ще заменят използваните сега дизелови камиони.

Производителите на екологични камиони ще бъдат задължение също така да обърнат внимание на оборудването и динамичните характеристики. В противен случай, новите машини няма да могат да се конкурират с дизелови модели и преминаването към екологично чисти камиони ще се окаже сериозен проблем.

fallback
  • #9
    анонимен ( преди 2 години )
    Решението е водород , а не ток и батерии.
  • #8
    Diesel ( преди 3 години )
    Абе хора ако махнат дизеловите камиони, как ще се наслаждаваме на турбото
  • #7
    Не, Ники ( преди 3 години )
    Например ти не знаеш че в завод в Дунавска равнина се доставят с речен транспорт батерии за рециклиране. Не знаеш още, че след употреба в автомобил, една батерия с остатъчен капацитет 70-80 % се ползва до 10 години за стационарно съхранение на ток от ВЕИ и тая компания която ги "утилизира" трупа яко пачки. Действително по магистралите, за тежкия транспорт могат да се изградят водород станции и всичкото дизелово замърсяване да спре.
  • #6
    Николай ( преди 3 години )
    Проблема е след това къде ще се събират батериите след като станат негодни за ползуване.И в момента има проблеми с тази дейност защото никой не ги иска.Много скъпо излиза обезвреждането им а много страни забраняват тази дейност да се извършва на територията им.
  • #5
    анонимен ( преди 3 години )
    Аз винаги съм се чудил защото камионите не ги правят на водород. Айде при колите е ясно че е малко по сложно заради ограниченото пространство и др. Но при камионите втечненият водород е най доброто решение. С едно зареждане един тир ще може да изминава по няколко хиляди километра. А не да разнася тонове батерии и да зареждат на всеки 500 километра.
  • #4
    Иван Гешев ( преди 3 години )
    Прави сте, тези маймуни от ЕС само главоболия ми създават. Защо не съм разследвал ни Бойко, ни Гергов? Я да не съм *** бе, ЕС! Айде марш.
  • #3
    анонимен ( преди 3 години )
    крайно време е като гледам и тези в ЕС да бъдат изметени. Май тотално са скъсали с реалния свят.
  • #2
    анонимен ( преди 3 години )
    Факт е че ЕС се олива с натиска. Въпросът е че това е трябвало да се случи по-рано, защото в момента въглеродно неутрално стопанство вече не ни устройва. Трябва да започнем да вадим СО2 от атмосферата.
  • #1
    нЕкъв ( преди 3 години )
    Тоя ЕС вече започва да иска много. Мислят само какви ограничения да поставят на автомобилните производители без да си дават много зор за развитието на инфраструктурата за подобен тип задвижване. Представете си какво ще стане ако всички брандове само за 2 години електрифициран цялата си гама. Производители на леки автомобили, на тежкотоварни, на автобуси. Пълен хаос. Постоянно ще се пускат кадри от побоища на зарядни станции, електроснабдителната мрежа ще е претоварена, хората ще остават без ток
fallback
Последни