IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Toyota отнесе глоба от 180 млн. долара

Японската компания е нарушила екологични закони

Японският производител Toyota е глобен със 180 млн. долара за нарушения на закона за чистия въздух, съобщава The New York Times, който се позовава на Агенцията за опазване на околната среда на САЩ.


Toyota


Това е най-голямата санкция, налагана някога за нарушение на федералните изисквания, според които всеки автомобилен производител трябва да докладва за отклонения в емисиите на неговите модели. В продължение на десетилетие – от 2005 до 2015 година, Toyota не го е правила, което означава, че компанията не е спазвала въведените федералния стандарти. Твърди се, че това е станало със знанието на длъжностни лица в САЩ и Япония.

Подобно поведение от страна на втория по големина производител в света му носи допълнителни негативи, тъй като именно Toyota беше един от производителите, които застанаха на страната на президента на САЩ – Доналд Тръмп, когато той отмени въведените от предшественика му Барак Обама стандарти за вредни емисии. Глобата от 180 млн. долара може да изглежда нищожна на фона на милиардите, платени от Volkswagen Group и Daimler заради „дизелгейт“, но ясно показва, че новата администрация на президента Джо Байдън ще въведе по-строги екологични стандарти в САЩ.

От Toyota обявиха, че са открили проблема още преди 5 години и сами са докладвали на властите в САЩ, като са оказали пълно съдействие. Производителят твърди, че отклоненията в емисиите са били незначителни и са оказали минимално въздействие. Въпреки това, компанията няма да оспорва решението и ще плати глобата.

„Признаваме, че някои от предоставените от нас протоколи не отговарят на нашите високи стандарти за вредни емисии и сме доволни, че въпросът е решен и може да се счита за приключен”, заявиха от компанията.

Снимка: Toyota

0 от 500
  • #17
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #16 ааа това ли било... че те са си невинни!
  • #16
    8 rate up comment 14 rate down comment
    Швабен зи каскен ( преди 2 месеца )
    Това е глоба за забавена реакциия при проблеми с контролните системи на вече влезли в експлоатация продадени автомобили. Няма нищо общо с измамите на ВАГ, които фалшифицираха резултатите за вредни емисии в процеса на сертифициране на моделите си. Затова и глобата от 180 милиона е нищожна на фона на 40 милиарда които платиха Фолкваген. И то при положение че Тойота продават 5 пъти повече на американския пазар.
  • #15
    4 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Toyota Motor Corp sold 33.8 million credits, while BMW AG and Daimler AG bought 5.5 million credits and 12.2 million respectively. Става въпрос за кредити за емисии на пазара в щатите.
  • #14
    3 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Фактът, че застанаха на страната на Тръмп също показва, че имат проблеми с покриването на емисиите, и то СЛЕД 2015.." Факт е единтвено че си ***. От Reuters: The EPA also disclosed that through the 2019 model year... Toyota Motor Corp sold 33.8 million credits.
  • #13
    10 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Въпросът има геополитеска насоченост и трябва да сте чели повечко, за да разберете защо това се случва. Беше Тръмп, сега е Байдън. Най-глупавото е пак да пишете немски японски и т.н. Пълни глупости, не се излагайте, защото това засяга много по-сложни и притеснителни въпроси за плановете на Америка. Не е само Тойота, много други ще го отнесат и не само авт. произв. Зад куклата Байдън стоят хора, които повече от всички до сега, мислят само за личните си планове.
  • #12
    8 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Не ти достигат 3 неща, за да привеждаш доказателства: ум, познания по английски и липса на розови очила. Цитираното от теб число се отнася до ВСИЧКИ Приуси, продадени за 16 години. Или средно по малко над 100 хил. бройки на година. За сравнение, голямата тройка американски пикапи продават по 2 МИЛИОНА бройки на година. Да не говорим, че статистиката е на 4 г. Оттогава продажбите на Приус спаднаха още повече.
  • #11
    11 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Те и във Фолкваген шефовете твърдяха, че ни лук яли, ни лук мирисали. Че инженерите били виновни. И те оказваха пълна подкрепа на разследващите. Всичките са един дол дренки, от Виновен дол.
  • #10
    16 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Наскоро се разбра, че под натиска на Тойота японското правителство е оставило позволена продажбата на "самозареждащи се" хибриди след 2030, въпреки първоначалното намерение да ги спре. Това означава, че Тойота няма готова стратегия и готовност за преминаване към нулеви емисии дори след 2030. Типични действия на западащ гигант. Подкупи, протекционизъм, нежелание за промяна.
  • #9
    14 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    За да поемат подобен риск, отклоненията хич не са били минимални. Фактът, че застанаха на страната на Тръмп също показва, че имат проблеми с покриването на емисиите, и то СЛЕД 2015, защото това се случи наскоро, в мандата на Тръмп. Пък и всеки от нас, който следи бранша, знае, че Тойота почти не продава хибриди в САЩ. Единствено в Европа вървят, просто защото Тойота спря всички останали двигатели. Не може да продаваш атмосф. V8, който не е модернизиран от 15 г., и да спазваш стандартите.
  • #8
    10 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    До 6 Ти май не можеш да четеш или си с розови очила