IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

И Hyundai се отказва от дизеловите двигатели

Компанията вече е спряла разработката на такива мотори

Hyundai е поредният автомобилен производител, който се отказва от разработката на дизелови двигатели. От компанията обявиха, че това ще се случва поетапно, след като бъде обновено сегашното поколение мотори от този тип.


Hyundai


Причината е, че световната автомобилна индустрия постепенно преминава към електрификация заради все по-строгите екологични изисквания. И първите двигатели, които ще изчезнат, ще бъдат именно дизелите. Процесът започна още след скандала от 2015 година с по моторите на Volkswagen Group и в резултат на това дизелите губят своята популярност в Европа.

Статистиката сочи, че продажбите на хибриди и електромобили стават все по-привлекателни за клиентите. И съответно големите производители не виждат смисъл да инвестират в нови дизелови мотори. Според корейското издание JoongAng Daily, в Hyundai са прекратили разработката на дизели още през лятото на 2020 година, но все пак някои от сегашните мотори ще бъдат модернизирани.


Hyundai


Що се касае до бензиновите мотори, те си остават актуални, като в Hyundai предвижда още дълги години да разработват и произвеждат стандартни и зареждащи се хибриди.

Компанията има намерение до 2025 година да представи 23 напълно електрически автомобила. Първият от тях ще бъде Ioniq 5, който ще дебютира през февруари.

Снимки: Hyundai

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    "В резултат е продавала несъответстващи модели.." Хех, това сам ли си го съчини? Моделите със сигурно са били "съответстващи" в момента на продажбата, иначе глобите щяха да са десетки милиарди - правка вагоналните канцерогеннци.
  • #3
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Днес излезе новина, че Тойота е глобена в САЩ, защото е мамела за емисиите си от 2005-2015! За периода е забавила 78 отчета за емисиите, някои с 8 г., и въобще не е подала 20 отчета за изтегляне на несъответстващи модели и други 200 тримесечни отчета за напредъка по изтегляния. В резултат е продавала несъответстващи модели и е увеличила съществено печалбите си. Поздрав за простодушните хорица, които още търкалят мита за "технологичните" японци!
  • #2
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Даниел ( преди 1 месец )
    Малко, по малко ще се отървем от смърдящите трактори на Фолксваген.
  • #1
    11 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Проблема е че трябват още инвестиции за разработки и инженерни иновации за подобряването на екологичноста на дизелите и това е истината. Много по-лесно е да продаваш бензинови мотори да им сложиш 10 киловатова батерия, да ги представиш като хибрид и да покриеш еко нормите. Всичко е за пари. Разработването на един двигател изисква доста инвестиции.