Изминаха 40 години, откакто Audi представи най-важния автомобил в цялата си история. Но не го търсете в списъка с бестселърите: за малко над десетилетие този модел бе произведен в нищожните по днешните стандарти 11 452 бройки. Това обаче се оказа напълно достатъчно, за да промени представите за германската марка, да я превърне в обект на желанието и в пълноправен конкурент на гигантите Mercedes и BMW. Затова нека си припомним историята на легендата Audi Quattro.
Но преди това едно уточнение: Quattro или quattro? Вероятно ви е направило впечатление, че Audi напоследък старателно изписва quattro с малка буква. Това се отнася обаче до самата система за задвижване на четирите колела, докато оригиналният първи модел Quattro си се пише с главна буква.
40 мига от удивителната история на Audi Quattro (ГАЛЕРИЯ):
С появата на RS4 от поколението В7 дойде нова съществена промяна в системата quattro. Централният Torsen диференциал, въведен почти две десетилетия по-рано, бе усъвършенстван в системата Т3. Вместо да разпределя въртящия момент 50:50 при нормални условия, системата вече го делеше 40:60 в полза на задния мост.