IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Mercedes-Benz е №1 в премиум сегмента и за 2020 година

Германските марки започват да губят превъзходство заради електромобилите

Mercedes-Benz победи BMW за титлата на най-продаваната марка луксозни автомобили в света през 2020 година и остава на върха в сегмента за пета поредна година. Това стана ясно, след като BMW обяви, че е продал 2,03 млн. нови коли, което представлява спад със 7,2% в сравнение с 2019 година.


Mercedes-Benz


Резултатът на Mercedes е със 136 000 бройки повече, което се оказва достатъчно за запазване на първото място. На трето позиция си остава Audi, като се очаква компанията от Инголщад да обяви официалните резултатите от продажбите си за 2020 година.

Според експерти, голямата германска тройка започва да губи предимството си, като това започва да се усеща на най-големия пазар в света - този в Китай, където Mercedes, BMW и Audi отдавна контролират на 60% от продажбите в луксозния сегмент. А това се дълги на сериозна инвазия на електрически марки като Tesla, Nio и Li Auto.

„Исторически недосегаемите германски марки започнаха да отстъпват пазарен дял на Tesla и други производители на луксозни електромобили. Очаквам тази тенденция да продължи, тъй като всеки път, когато Tesla отвори магазин в нов град в Китай, германските премиум-марки губят клиенти. А в Китай има още много място за отваряне на нови магазини", категоричен е Александър Потър, анализатор на компанията Piper Sandler & Co.

За да избегнат подобно развитие на нещата, компаниите от Германия бързо разширяват своите предложения от електромобили. Daimler, например, ще представи 4 електромобила в Китай само до края на годината. А BMW планира до края на 2023 година почти да удвои броя на електрическите си и хибридни модели, които сега предлага. Това означава техният брой да достигне 25.


BMW


И ако Mercedes побеждава BMW в общите продажби за 2020 година, то компанията от Щутгарт изостава от основния си конкурент при електромобилите. Баварците са реализирали 193 000 продажби, докато тези на Mercedes да 160 000. Далеч назад остава Audi със 47 000 продажби на кросоуъра си e-tron.

Снимки: Mercedes-Benz, BMW

0 от 500
  • #8
    4 rate up comment 2 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 2 месеца )
    Само болен мозък може да сравнява направената с теслата тсла и шедьоврите от Германия.
  • #7
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Номер едно обаче само в ромската махала.
  • #6
    9 rate up comment 1 rate down comment
    Иво ( преди 2 месеца )
    Вуйчо ми има бизнес и караше до преди две години Мерцедес. През 2018г. си взе Тесла и след година и половина я продаде. Според него "хората трябва да карат Тесла, за да оценят Мерцедес". Сега кара пак S-класа и му вярвам.
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До #3 ( преди 2 месеца )
    Трябва да се пише: конКУРира, иначе излиза оная безсмислица. Причина: ми Пепи шекера го обича ГОЛЯМ...
  • #4
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Както винаги: ( преди 2 месеца )
    Мерцедес и всички останали! А вЕрващите да чакат тесли, чукове и китайски пирони да се наредят отпред.
  • #3
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Питащий ( преди 2 месеца )
    "конглокира" - утепА ме! Моля, за обяснение!
  • #2
    7 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    "Баварците са реализирали 193 000 продажби, докато тези на Mercedes да 160 000. Далеч назад остава Audi със 47 000 продажби на кросоуъра си e-tron." Тия са включили плъгин хибридите на М и Б, но не и на А. Много професионално!
  • #1
    13 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Електрички в премиум сегмента засега правят само порше, ауди и ягуар. Пласмасовата недодялана тесла не ми изглежда като премиум по никакъв начин , но предполагам може да се конглокира с китайските марки .