IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Mercedes-Benz е №1 в премиум сегмента и за 2020 година

Германските марки започват да губят превъзходство заради електромобилите

Mercedes-Benz победи BMW за титлата на най-продаваната марка луксозни автомобили в света през 2020 година и остава на върха в сегмента за пета поредна година. Това стана ясно, след като BMW обяви, че е продал 2,03 млн. нови коли, което представлява спад със 7,2% в сравнение с 2019 година.


Mercedes-Benz


Резултатът на Mercedes е със 136 000 бройки повече, което се оказва достатъчно за запазване на първото място. На трето позиция си остава Audi, като се очаква компанията от Инголщад да обяви официалните резултатите от продажбите си за 2020 година.

Според експерти, голямата германска тройка започва да губи предимството си, като това започва да се усеща на най-големия пазар в света - този в Китай, където Mercedes, BMW и Audi отдавна контролират на 60% от продажбите в луксозния сегмент. А това се дълги на сериозна инвазия на електрически марки като Tesla, Nio и Li Auto.

„Исторически недосегаемите германски марки започнаха да отстъпват пазарен дял на Tesla и други производители на луксозни електромобили. Очаквам тази тенденция да продължи, тъй като всеки път, когато Tesla отвори магазин в нов град в Китай, германските премиум-марки губят клиенти. А в Китай има още много място за отваряне на нови магазини", категоричен е Александър Потър, анализатор на компанията Piper Sandler & Co.

За да избегнат подобно развитие на нещата, компаниите от Германия бързо разширяват своите предложения от електромобили. Daimler, например, ще представи 4 електромобила в Китай само до края на годината. А BMW планира до края на 2023 година почти да удвои броя на електрическите си и хибридни модели, които сега предлага. Това означава техният брой да достигне 25.


BMW


И ако Mercedes побеждава BMW в общите продажби за 2020 година, то компанията от Щутгарт изостава от основния си конкурент при електромобилите. Баварците са реализирали 193 000 продажби, докато тези на Mercedes да 160 000. Далеч назад остава Audi със 47 000 продажби на кросоуъра си e-tron.

Снимки: Mercedes-Benz, BMW

0 от 500